Rick Muhr - Zero Runner

Am povestit cu Rick Muhr, ambasadorul mărcii Octane Fitness, despre secretele unui antrenament reuşit.

Rick Muhr este un tip special. Modest, cumpătat, mereu vesel, zâmbitor şi deschis, Rick ar avea toate motivele să fie exact opusul şi nimeni nu l-ar putea condamna. Din fericire, nu este cazul. În SUA, Rick este un antrenor faimos, mulţi alergători interesaţi de curse de anduranţă căutându-l pentru a-i cere sfatul.

Însă nu doar elitele apelează la serviciile lui, ci şi cei care doresc să adopte alergarea ca stil de viaţă, începând cu momentul zero, al ridicării de pe canapea, şi terminând cu pozele de la trecerea liniei de finiș la primul maraton.

Rick este, la rândul lui, un alergător de vârf, fiind muşcat de microbul acestui sport în timp ce se pregătea pentru admiterea în Forţele Aeriene Americane. Primul maraton l-a terminat în 2 ore şi 59 de minute, calificându-se astfel din prima încercare pentru participarea la faimosul Boston Maraton.

În total, a participat la încă 32 de ediţii, cel mai bun timp al său fiind de 2 ore şi 33 de minute. Pe lângă distanţa de 42 de kilometri, Rick a excelat şi la alte curse de anduranţă, de la cele de 5 kilometri până la cele de 24 de ore. În 1989, s-a clasat pe locul 5 în campionatul naţional al SUA pe distanţa de 100 de kilometri, obţinând un timp de 8 ore şi 41 de minute la cursa din Duluth, Minnesota.

Cariera sa de antrenor a început în urma unei tragedii personale, când Rick şi-a pierdut mama, bolnavă de leucemie. În ultima discuţie cu aceasta, Rick a promis că va face în memoria ei lucruri care să conteze şi care să ajute oamenii să-şi trăiască vieţile într-un mod frumos şi satisfăcător.

A devenit antrenorul principal al asociaţiei Massachusetts Chapter of the Leukemia Society şi, cu ajutorul miilor de sportivi pe care i-a antrenat, a strâns peste 65 de milioane de dolari pentru a-i dona în sprijinul găsirii unui remediu pentru leucemie. Ca recunoştinţă pentru eforturile depuse, Rick a fost ales să poarte flacăra olimpică cu ocazia Jocurilor Olimpice din 2004.

Cinci ani mai târziu, în 2009, a fondat Coaliţia Maratonului în Boston, un grup în care toţi cei interesaţi de alergare, în general (şi de maratonul din Boston în special), se pot înrola pentru a fi antrenaţi sau a primi sfaturi care să-i ajute în activităţile sportive. În acest grup, Rick a antrenat peste 15.000 de sportivi de toate nivelurile, în drumul lor de atingere a potenţialului atletic.

Astăzi, Rick este ambasadorul mărcii Octane Fitness, fiind cel mai mare susţinător şi avocat al aparatului Zero Runner, aparat testat și de RUNNING MAG. Cu o structură identică cu cea a sistemului locomotor uman (imită articulaţiile genunchiului şi şoldului), Zero Runner este cel mai avansat aparat dedicat alergătorilor.

Rick Muhr - zero runner

Cu Zero Runner se poate efectua un antrenament indoor comparabil cu alergarea propriu-zisă, graţie configuraţiei ce permite paşi lungi de până la 147 cm şi înalţi de până la 51 cm, activând astfel grupe musculare ce nu se mobilizează atunci când sunt folosite aparate clasice cum ar fi banda de alergare sau cross trainer eliptic. În plus, alergările pe Zero Runner sunt fără impact pe articulaţii, acesta fiind, de fapt, cel mai mare atu al aparatului.

Atât în calitate de ambasador, cât şi de utilizator, Rick promovează Zero Runner ca soluţie pentru învăţarea formei corecte de alergare, pentru antrenamente indoor atunci când situaţia nu permite ieşirea în natură, dar şi pentru recuperări rapide după curse grele sau accidentări. În opinia lui, Zero Runner este cel mai bun lucru care s-a întâmplat industriei aparatelor de alergare de la inventarea sălii de fitness până în prezent. Recent, Rick a alergat pe Zero Runner „o cursă” de 100 de mile (160 de kilometri) în 14 ore şi 18 minute.

Rick Muhr - Zero Runner

În standul Octane Fitness din cadrul celui mai mare salon de fitness din Europa, FIBO, (Germania, Köln), Rick a întâmpinat cu zâmbet şi entuziasm orice persoană curioasă să testeze Zero Runner. Am profitat de ocazie şi l-am rugat să ne dea câteva sfaturi pentru cititorii RUNNING MAG, sfaturi care să ne ajute în îmbunătăţirea performanţelor la alergare.

Primul dintre ele, de o importanţă majoră, însă neglijat de majoritatea alergătorilor recreaţionali, este constituit din activităţile conexe alergării în sine: somnul, nutriţia, hidratarea şi recuperarea după antrenament.

Este impetuos necesar ca după fiecare alergare să se dedice 5-10 minute unei şedinţe de stretching, iar ulterior să înceapă procesul de refacere prin hidratare, alimentaţie şi somn. Legat de alergare, cel mai important sfat îl constituie cel legat de cadenţa paşilor. Etalonul în acest sport, indiferent de distanţa alergată, este de 180 de paşi pe minut. Viteza va fi dată de lungimea pasului, însă cadenţa trebuie să rămână constantă în jurul lui 180.

Rotirea pantofilor este şi ea crucială, pentru că materialele noi din care sunt construite tălpile pantofilor de alergare, EVA (ethyl vinyl acetate), sunt compuse din mici bule de aer ce se comprimă pe parcursul alergării. Deşi acest lucru nu se observă cu ochiul liber (dar se poate măsura cu un micrometru), tălpile pantofilor devin mai „îndesate”, după miile de paşi în care am apăsat chiar şi cu de două ori greutatea corpului.

Dând o pauză de 24-48 de ore pantofilor, proprietăţile de amortizare revin la parametrii iniţiali şi astfel articulaţiile suferă mai puţin. În cazul în care alergătorul şi-a găsit marca şi modelul în care se simte cel mai bine, atunci el îşi poate achiziţiona mai multe perechi de acelaşi fel, pentru a le roti.

În ceea ce priveşte moda pantofilor minimalişti, cu diferenţa mică între călcâi şi vârf, aceştia trebuie folosiţi progresiv, pe măsură ce sportivul învaţă forma corectă de alergare şi lasă timp picioarelor să se obişnuiască cu noul model de pantof.

Citește și: 8 sfaturi pentru a alerga mai bine pe coborâre

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × five =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.