Nuci și semințe

Nucile și semințele sunt alimente bogate în nutrienți, acizi grași nesaturați și alți compuși esențiali unei alimentații sănătoase.

Studiile epidemiologice au asociat consumul lor cu efecte benefice asupra sănătății: reduc incidența bolilor cardiovasculare, a calculilor biliari, a diabetului zaharat și reglează tranzitul intestinal. Aceste studii sugerează că este puțin probabil să existe o asociere între consumul regulat de nuci/semințe și obezitate.

Fie că sunt nuci, migdale, caju, alune de pădure, semințe de chia, semințe de dovleac, semințe de floarea soarelui, semințe de in, este indicat să le consumați crude, în cantități moderate (maximum 100 g) pentru a beneficia de toate proprietățile lor.

Nucile și semințele sunt alimente bogate în nutrienți, acizi grași nesaturați și alți compuși esențiali unei alimentații sănătoase: proteine vegetale de înaltă calitate, fibre, minerale, tocoferoli, fitosteroli și compuși fenolici.

Pot fi incluse în salate, asociate cu brânzeturi sau incluse în diverse feluri de mâncare. În concluzie, nucile și semințele sunt alimente bogate în nutrienți, cu beneficii cardiovasculare și metabolice ample. Ele nu ar trebui să lipsească din dieta ta de alergător. Consumul lor periodic poate chiar ajuta la pierderea în greutate.

Citește și: Rulota FUTURELIGHT: o soluție pentru pasionații de alergare montană de la Designworks și The North Face

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

seven + 8 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.