Banana

Cea mai cunoscută sursă de potasiu este banana, un fruct sărac în grăsimi saturate și sodiu, dar bogat în vitamine, minerale și carbohidrați.

Potasiul este un mineral foarte important pentru alergători, deoarece împreună cu sodiul ajută la păstrarea echilibrului hidro-electrolitic din organism și la prevenirea crampelor musculare.

La finalul unei runde de alergare, potasiul ajunge predominant în afara celulelor și o parte este eliminată prin transpirație, ceea ce duce la apariția oboselii și crampelor musculare.

Cea mai cunoscută sursă de potasiu este banana, un fruct sărac în grăsimi saturate și sodiu, dar bogat în vitamine, minerale și carbohidrați. Deși este și astăzi recomandată post antrenament, pentru a trata crampele musculare, studiile de specialitate au demonstrat că singură nu ar fi atât de eficientă.

Motivul – o banană crește moderat nivelul de potasiu, la 60 de minute de la ingestie; iar două banane, la aproximativ 30 de minute (prea puțin, prea târziu). Același aport poate fi furnizat de alte alimente, mult mai bogate în potasiu și mai sărace caloric.

Cele mai importante 5 surse de potasiu sunt: cartoful dulce, iaurtul, citricele, avocado și legumele cu frunze verzi. Iar dacă nu vreți să renunțaţi la banana consumată după alergare, atunci trebuie să știţi că este mai eficientă în combinație cu iaurt sau cereale.

Citește și: Renunță la canapea timp de 30 de minute zilnic

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

nineteen + one =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.