Ryan Sandes

Chiar și cei mai pasionați alergători își găsesc uneori mai greu motivația de a ieși la alergare, mai ales atunci când este frig și întuneric.

Putem însă depăși aceste momente, iar Ryan Sandes are 5 moduri prin care să îți „păcălești” corpul pentru a ieși la alergare, indiferent de condițiile de afară.

Hrănește-ți creierul pentru a-ți mobiliza corpul

Creierul are nevoie de glucoză, atât. Fără glucoză, creierul produce serotonină, care îți produce o stare de moleșeală, și încetează să producă dopamină, elementul care te motivează să alergi. Fără susținerea creierului, corpului îi va fi foarte dificil să depună efortul de a alerga. Hrănește-ți creierul, deci, înainte de alergare și în timpul sesiunilor de alergare mai lungi de 45 de minute cu o mică gustare sau un mix de hidratare cu Red Bull și apă.

Lasă-ți corpul să îți energizeze mintea

Alergarea contribuie la dezvoltarea creierului, ajutându-l să învețe și să își amintească lucruri, menținându-l tânăr mai mult timp. Un motiv destul de convingător pentru a ieși la alergare, nu-i așa ?

Promisiunea unui răsfăț pentru corp și minte

Chiar și o scurtă sesiune de alergare relaxează mușchii și crește concentrarea, diminuează tensiunea și te face să vezi totul dintr-o altă perspectivă. Astfel, atunci când te simți epuizat, gândește-te că o ieșire la alergat te va face garantat să te simți mai bine și îți va crește moralul. În zilele ploioase și reci, promisiunea unei căni cu ciocolată caldă delicioasă, iar în zilele călduroase – a unui pahar cu limonadă rece te vor motiva să treci peste cele mai dificile momente. Promisiunea unui răsfăț are întotdeauna acest efect.

Gândește pozitiv și încurajează-te

Alergătorii profesioniști cunosc beneficiile gândirii pozitive și ale vizualizării. Spune-ți că ești puternic, că poți alerga pe orice distanță îți propui. Vizualizează cei 5, 10 kilometri sau cele „n” ore de alergare și impune-ți să fii încântat să le abordezi. Este indicat, de asemenea, să zâmbești când alergi!

O lună pentru a deveni o rutină

Pentru a deveni rutină, orice acțiune trebuie exersată 31 de zile consecutive, dar fiecare dintre aceste 31 de zile poate fi un obstacol ce trebuie depășit. Iată câteva trucuri:

Pregătește-ți echipamentul de alergare cu o seară înainte.

Dimineața nu va fi nevoie decât să îl îmbraci și să ieși să alergi.

Lasă-ți pantofii de alergare – nu papucii de casă – lângă pat.

Verifică cu partenerii de alergare, cu câteva ore înainte, că ieșirea rămâne valabilă.

Motivează-te pe tine și pe partenerii tăi de alergare, prin numeroase remindere pentru ieșirea la alergare – post-it-uri în toată casa, alerte sonore pe telefon.

Încearcă o aplicație pentru alergare sau un plan de antrenament și motivează-te să nu ratezi nicio sesiune de alergare.

Despre Ryan Sandes

Născut pe 10 martie 1982 în Cape Town, Africa de Sud, Ryan Sandes este primul alergător care a câștigat toate cele 4 curse din seria 4 Deserts desfășurate în deșertul Atacama (Chile), deșertul Gobi (China), deșertul Sahara (Egipt) și Antarctica. Ultramaratonistul este bun și la mountain biking, iar mâncarea preferată este pizza Bresola și friptura de vită. În căști ascultă Red Hot Chili Peppers.

Foto: Kelvin Trautman / Red Bull Content Pool

Citește și: De ce e bine să alergăm?

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

11 − three =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.