Alex Filip

Alex Filip, “pilotul nostru de teste”, este pregătit pentrun un nou sezon competițional. Pe patru roți, pe două roți și în alergare.

Citesc zilnic titluri, care mai de care mai pompoase, iar articolele iti promit scheme rapide de slabire si detoxifiere. Raspunsul este pe cat de scurt, pe atat de dur: nu poti slabi rapid, fara ca mai apoi sa te reingrasi. Iar algoritmul este simplu si-l voi reda precum si mie mi l-a impartasit doamna Simona Tivadar, doctor nutritionist si diabetolog.

Cu mii de ani in urma, oamenii traiau in pesteri. Cei care acumulau grasime cu hrana putina supravietuiau. Iar aceia sunt stramosii nostri datorita carora vietuim si noi pe acest pamant.

Corpul uman are toate scuturile posible impotriva slabirii si absolut niciunul, dar niciunul, impotriva ingrasarii. Asa ca, tehnica infometarii nu da roade, sau daca va da, un organism sanatos va repune totul inapoi, ba poate chiar mai mult. De aceea, varianta ideala este de a schimba stilul de viata care trebuie sa mentina un echilibru intre odihna, hrana si sport.

Alex Filip

Cu toate ca Sarbatorile nu reprezinta pentru mine un prilej de imbuibare, cred ca anul acesta am exagerat cu cozonacii, dar si cu tartele cu spanac, somon, branza brie sau cu fructe facute de sotia mea. De exemplu, in saptamana dintre Craciun si Revelion am avut peste 10 ore de antrenament.

Pe 2 ianuarie, nu m-am urcat pe cantar, dar ma simteam plin si parca nu foarte in “apele” mele. Asa ca am decis sa ma reintorc la un regim proteic care minimizeaza pierderile masei musculare si maximizeaza diluarea tesutului adipos. Evident, toate acestea asezonate cu cate un antrenament usor zilnic de minim 35-40 minute.

Un astfel de regim care-ti taie toate robinetele energetice iti reduce din capacitatea sportiva, insa pentru mine face parte din programul de pregatire al noului sezon competitional. Mai scap din tesutul adipos, masa musculara nu are prea mult de suferit, iar din momentul in care vor incepe competitiile (jumatatea lui februarie) voi reveni la carbohidrati.

Pe scurt, iata programul meu zilnic:

• 5.20 – suna alarma smartphone-ului; beau un pahar mare cu apa
• 6.00 – ma intalnesc cu partenerul meu de alergare si bicicleta pentru un antrenament; in aceasta perioada alergam 8-10km, iar daca vremea potrivnica, ramanem fiecare la casa lui pe bicicleta montata pe turbotrainer
• 7.30 – imi duc juniorul la gradinita, merg spre birou. Uneori cu bicicleta.
• 8.20 – imi pregatesc micul dejun (salata de legume fara sare si ulei – rosii, castraveti, ardei gras, germeni de praz, ciuperci + carne slaba sau branza slaba); cafea cu lapte fara zahar sau alti indulcitori
• 11.00 – gustarea – iaurt sau branza slaba
• 13.00 – pranzul – multe legume fara sare si ulei + carne sau branza slaba; un drum pe jos pana la Starbucks sau Frudisiac pentru o cafea cu lapte, tot fara zahar, poate doar cu un pic de scortisoara
• 16.00 – 2 morcovi + iaurt sau branzica slaba (cottage cheese)
• 19.30 – cina in familie – multe legume fara sare si ulei + carne slaba; uneori imi fac o omleta din 5 oua pastrand doar un galbenus
• 21.00 – un pahar cu lapte
• 22.00 – somn pentru urmatoarele 7h20min

Meniu Alex Filip

Nu beau alcool pentru ca nu-mi place gustul, n-am fumat niciodata pentru ca mi s-a parut, de cand eram mic, un lucru scarbos si consum, acum iarna, cam 1,5 litri de apa pe zi. Probabil ca si legumele imi aduc aproximativ 1 litru de lichid.

In schimb ador foietajele frantuzesti, pastele si pizza cu prosciutto, rizotto cu ciuperci, cremele de legume, care evident ca au smantana si ulei, cozonacul si branzele tip fondue sau raclette. Dar cum am un metabolism lenes, ca sa ma pot mentine intre 82-84kg si 17% índice de tesut adipos trebuie sa limitez cantitatile si sa maresc antrenamentele. Si… niciodata nu uit ca in 2011 aveam 120kg.

In fiecare zi, pe langa nelipsitul antrenament matinal, merg pe jos minim 3 km si evit masina. In weekend antrenamentele sunt mai lungi si incep, de data aceasta, pe lumina.

Si nu, uleiul de masline nu ingrasa mai putin decat cel de floarea soarelui! In aceeasi categorie intra si mierea sau fructoza. Sunt tot grasimi sau zaharuri si trebuie tratate ca atare. Sunt de principiul ca poti manca orice iti place, in limite decente, insa apoi trebuie compensat cu sport.

Si nu INAINTE, pentru ca, precum tot doamna Doctor Simona Tivadar mi-a spus – doar nu pun benzina in masina de curse dupa raliu, atunci cand sta in garaj, ci intotdeauna cu ceva timp inainte de start. Cu alte cuvinte, pentru a te mentine, tot ceea ce incarci trebuie descarcat.

Citește și: Cum alegi pantofii de alergare?

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

sixteen − ten =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.