Ciprian Bălănescu

Ciprian Bălănescu, 34 de ani, triatlonist, născut în Făget (Timiș), 1,73 m, 69 kg, puls în stare de odihnă 49 și puls maxim 195.

O legendă urbană spune că dacă un anume Ciprian Bălănescu se înscrie la o cursă, atunci bătălia se va da numai de la locul 2 în jos. Legendă sau nu, l-am prins pe Cip între două antrenamente și l-am rugat să ne spună secretele victoriilor lui. Și ni le-a spus.

Mi-a plăcut de mic să fac sport. Alerg de când mă știu. Am găsit libertatea și bucuria de a trăi prin sport. La 14 ani, am început să practic atletismul și am făcut asta până la 17 ani, când am avut un accident și doctorii mi-au spus că nu o să mai fac sport de performanță niciodată.

Tot atunci, mi-au recomandat să fac înot pentru recuperare. După două săptămâni, am urcat pe bicicletă și pedalam doar cu piciorul sănătos. După trei luni de recuperare, în care am făcut și înot, am participat la primul concurs de triatlon, pe care l-am și câștigat.

Au urmat 15 titluri de campion național la triatlon și tot atâtea titluri naționale la duatlon. Plus alte titluri naționale la aquatlon și triatlon off-road, două titluri de campion balcanic la aquatlon și locul 3 la Campionatul European de Duatlon off-road.

Antrenament

Iarna, ziua de antrenament începe cu o alergare de 20 de kilometri, apoi 60 kilometri pe bicicletă și 3 kilometri de înot, pentru că mă concentrez pe competițiile de duatlon. De două ori pe săptămână, fac stretching timp de 40 – 50 de minute, până la durere. În mod normal, media este de aproximativ 5 ore de antrenament pe zi.

Alergare

Am un antrenament de alergare de câte 20 kilometri în fiecare zi a săptămânii, în perioada de volum. Din cele șapte antrenamente, două sunt de intensitate. De exemplu, marți fac o încălzire de 5 kilometri, urmează o sesiune de exerciții specifice pentru alergare, cinci sau șase sesiuni lansate de 100 de metri și apoi urmează baza de 20 de sprinturi pe o distanţă de 400 de metri cu un timp de aproximativ 1,05 minute, cu pauză de un minut între ele. După care, pe final, urmează alți 4 kilometri de alergare ușoară.

Bicicletă

Este foarte important ca iarna să acumulez cât mai mulți kilometri pe bicicletă. Eu pedalez la o frecvență mare de rulaj, de 110 – 120 pe minut. În perioada de iarnă, nu neglijez nici sprinturile, 5 x 30 de secunde progresiv cu pauză de două minute între ele. Pe cățărări mai agresive, cu o înclinație de 9 – 12%, merg 500 – 1.000 metri fără mâini, ceea ce mă ajută foarte mult la echilibru și forță. Sesiunile de antrenament pe bicicletă sunt programate de cinci ori pe săptămână.

Înot

La înot nu mă concentrez pe partea tehnică, ci încerc să exploatez forța. Fac bucăți de 10 x 100 metri sau 20 x 100 metri cu un timp de 1,20 minute, cu pauză de 10 secunde între ele. Așa pot să maximizez calitatea pe care o am, forța, pentru că tehnica mea nu este atât de bună la această disciplină. Antrenamentele de înot sunt programate de minimum două ori pe săptămână.

Alimentație

Ziua începe la ora 07:00 cu un espresso. Este singura cafea pe care o beau pe parcursul unei zile. La micul dejun, programat la ora 09:30, mânânc un bol mare de musli cu iaurt sau lapte sau un shake Formula 1 de la Herbalife, la care mai adaug o banană sau fructe de pădure. La prânz, programat în jur de ora 13:00, pun accentul pe carbohidrați și am în meniu pește, carne, paste, cartofi, orez și legume. Recent, am descoperit quinoa și am inclus-o în meniu ori de câte ori se poate. La masa de seară, undeva în jur de 20:30, prefer o salată consistentă cu semințe și ton. Alternativ, mai am în meniu paste fără gluten sau orez cu legume.

Echipament

Echipamentul de înot este de la Tyr (ochelari, cască, tri-suit, slip). Bicicleta este Cannondale Supersix Evo, iar echipamentul de ciclism este tot Cannondale. Casca și pantofii sunt de la Giro. Pentru alergare folosesc echipament Salomon: pantofi de alergare Salomon Sense Pro 2, colanți și tricou de compresie, plus jambiere.

Gadgeturi

Cel mai important pentru mine este ceasul. Folosesc un model de la Suunto, care mă ajută să-mi monitorizez ritmul cardiac, kilometri parcurși, diferența de nivel la antrenament, temperatura și, astfel, pot să compar datele între antrenamente. Toate informațiile rămân salvate și astfel am acces la o bază de date interesantă, care mă ajută să-mi îmbunătățesc performanțele. În timpul antrenamentelor de alergare, ascult muzică în căști de pe telefon.

Playlist

Prefer muzica rock pentru ritm și muzica clasică pentru starea pe care mi-o dă. Mă pot antrena optim pe muzică clasică.

Recuperare

Fac recuperare prin masaj, iar suplimentele de la Herbalife mă ajută foarte mult și la acest aspect. Dorm în fiecare noapte opt–nouă ore și mai am o oră de odihnă și în timpul zilei. Sunt foarte atent la acest aspect, pentru că fără recuperare nu ai cum să dai maximum în competiții.

Motivație

În primul rând, este esențial să iubești ceea ce faci. Nu doar să îți placă, ci și să simți că ești pe drumul tău. Mă motivează faptul că, atunci când m-am confruntat cu momente grele și poate m-am gândit sau contextul era de așa natură să renunț, nu am renunțat. Am fost ajutat de oameni, informații, întâmplări și astfel am reușit să continui drumul meu în sport.

HERBALIFE – PARTENERUL DE NUTRIȚIE ȘI HIDRATARE

Dimineața, la micul dejun, beau un shake din gama Herbalife H24 Formula 1. Imediat după micul dejun, iau suplimentele Xtra-Cal pentru calciu, Herbalifeline pentru Omega 3 și complexul de multivitamine Formula 2. În mijlocul antrenamentelor de volum, de exemplu la un antrenament de 80 kilometri pe bicicletă, folosesc Herbalife H24 Prolong (3 cupe de H 24 Prolong la 100 mililitri de apă).

Acesta se transformă imediat în energie și îmi dă boost-ul de care am nevoie pentru partea a doua a antrenamentului. După antrenamentele de anduranță (alergare sau bicicletă), la o distanță de maximum 15 minute, iau H 24 Rebuild Endurance (3 cupe amestecate cu 200 ml de lapte).

Este un amestec de proteine care susține recuperarea fibrei musculare, mă ajută să trec peste oboseala de după antrenament. Seara, înainte de culcare, folosesc H 24 Rebuild Strength, în special după antrenamentele de forță. Folosesc în permanență pentru hidratare băutura hipotonică dezvoltată de Herbalife în parteneriat cu renumitul fotbalist Cristiano Ronaldo, Herbalife H24 CR7 Drive.

Cu ajutorul acestor produse din gama Herbalife H24, am reușit să-mi dublez numărul de participări la competiții în fiecare an și să mențin un nivel ridicat de performanţă atât în perioada de antrenament, cât și pe parcursul concursurilor.

Gama Herbalife H24

Foto: Marooni

Citește și: Antrenament la intensitate maximă cu Ciprian Marica

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

fifteen − eleven =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.