Prima cursă - Cum să ajungi la linia de start calm și concentrat

Chiar dacă te antrenzi intens pentru prima cursă din cariera de alergător, în ziua evenimentului pot apărea multe lucruri care pot să-ți influențeze evoluția. 

Ai trecut cu bine peste toate orele de antrenament și ai ajuns înaintea primei tale curse din cariera de alergător. Acum, tot ce ai de făcut este să alergi, nu? 

Să știi că și cei mai bine pregătiți atleți pot avea o zi grea de cursă. Ai mai jos câteva sfaturi despre cum să te pregătești pentru ziua în care este programată competiția, în așa fel încât să ajungi la linia de start calm și pregătit pentru a-ți atinge obiectivele pe care țil le-ai stabilit pentru prima cursă din carieră.

Calculează-ți ritmul dinainte

Ritmul e foarte important atunci când începi o cursă. E foarte personal și se bazează pe o mulțime de factori, cum sunt distanța cursei, nivelul tău de pregătire și experiența ta.

Uită-te la traseu și fă-ți o idee despre cum poți ține ritmul mai bine pe anumite zone de cursă. Amintește-ți de antrenamentele în care ai parcurs distanța pe care o ai în cursă și ritmul pe care l-ai avut pe fiecare segmente. Vizualizează și greșelile făcute în curse anterioare pentru a nu le mai face încă o dată. 

Pentru a-ți stabili pace-ul pune-ți următoarele întrebări: Ce pace am avut la antrenamentele pe aceeași distanță? Cum m-am simțit? Care au fost factorii care mi-au influențat ritmul? Aveam cum să controlez situația? Dacă răspunzi sincer, s-ar putea să ai o idee clară referitoare la pace-ul cu care să abordezi prima cursă.  

Temperează-te pentru ziua cursei

A te tempera înainte de cursă înseamnă a reduce nivelul de pregătire în săptămâna de dinainte de cursă, pentru că doar așa te poți pregăti fizic, dar și psihic pentru competiție.

Acest lucru te va ajuta să îți refaci și corpul din toate puncte de vedere, un element esențial pentru o cursă de succes.

Redu antrenamentul pe care-l faci cu 60-70% în timpul acestei perioade, însă adaugă din când în când și câte un sprint în antrenamentele tale.

Fă o recunoaștere a traseului

E responsabilitatea ta ca și alergător să faci o recunoaștere a traseului pe care urmează să alergi. Dacă această cursă nu este în orașul tău, atunci mergi cu o zi înainte până acolo și încearcă să te familiarizei cu terenul. Poți să te plimbi cu mașina, nu este nevoie să alergi efectiv pe el.

Pregătește-ți echipamentul pentru cursă

E o idee bună să îți pregătești din timp echipamentul pentru cursă, mai ales dacă aceasta se desfășoară departe de casa ta. Nu poți să controlezi vremea, așa că e bine să iei cu tine haine și echipament bun pentru toate condițiile meteorologice.

Dacă e cald, poate că vei avea nevoie de cremă de protecție solară sau de ochelari, iar dacă e frig, probabil că o să vrei să ai la tine încălzitoare de brațe, o geacă și așa mai departe. Niciodată să nu alergi cu un echipament nou pe care nu l-ai mai folosit până atunci. 

Învinge emoțiile

Toată lumea are emoții înainte de un eveniment, chiar și atleții mari. Aceste emoții sunt doar un semn al pasiunii tale pentru sport. Dacă nu ai avea emoții, atunci ar fi cazul să te îngrijorezi.

Emoțiile stimulează producția de adrenalină, vitală pentru a-ți propulsa corpul spre a se mișca bine. Important este să le controlezi și să îți scoți din minte gândurile negative. Folosește afirmații pozitive și fă exerciții de respirație pentru a ajunge la linia de start calm și pregătit de cursa vieții tale!

Citește și: Cum alegi pantofii de alergare?

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 + nineteen =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.