Diana Munteanu - Paul Dicu

Diana Munteanu a făcut atletism de performanță până la 15 ani. Acum aleargă de plăcere și pentru a se menține în formă.

Și ca să vedem în ce formă este prezentatoarea emisiunii „Prietenii de la 11″, de la Antena 1, am provocat-o la o zi de antrenament cu Paul Dicu.

Și să ne povestească despre pasiunea ei pentru alergare.

Am ajuns la Școala Sportivă pentru că părinții au observat că atunci când mă trimiteau după ceva la magazin, veneam înapoi foarte repede. Pe de altă parte, au zis că aveam și o constituție foarte slabă și că nu mi-ar prinde rău. Ca atare, zis și făcut.

După patru ani de pian, am plecat la Școala Sportivă, am continuat și Liceul cu Program Sportiv tot acolo și pot spune că au fost cei mai frumoși ani de școală din viața mea! Întotdeauna am considerat că sportul trebuie să facă parte din rutina zilnică.

Așa cum ne gândim că trebuie să mergem la serviciu sau să facem lucruri frumoase și importante pentru noi, la fel trebuie să stea lucrurile și atunci când vine vorba despre sport. Eu, personal, prefer sportul în aer liber, alergările zilnice îmi fac foarte bine!

Am practicat atletismul timp de opt ani, din clasa a 5-a până în clasa a 12-a. Am concurat pentru copii, apoi la juniori și am trecut prin toate probele. Vite- za și gardurile, în schimb, au fost mereu punctul meu forte. 100 m plat, 200 m și 200 m garduri.

Am mers și la concursuri, dar cred că cel mai important câștig este faptul că am crescut sănătos, am învățat ce înseamnă fair-play și un stil de viață sănătos.

ALIMENTAȚIE:

Dacă vorbim de stil de viață sănătos, sigur că vorbim și despre alimentație. Mănânc sănătos, multe legume și fructe, nu-mi plac prăjelile și alte minuni de gen, dar am și eu o plăcere vinovată: înghețata! Indiferent de anotimp, mănânc multă înghețată!

HIDRATARE:

La pachet cu toate celelalte, sigur că vine hidratarea corectă. Beau multă apă, poate, uneori, prea multă. Dar e necesară mai ales atunci când facem sport. Este foarte important să ne ascultăm organismul și să reacționăm în consecință. Setea este deja primul semn de deshidratare, așa că sunt atentă la acest aspect.

KIT DE ALERGARE:

Pentru alergare folosesc, de obicei, un echipament lejer, care să-mi permită să mă mișc ușor, colant și tricou și, neapărat, pantofii de alergare trebuie să fie foarte comozi și special aleși pentru asta. Special pentru sesiunea aceasta de antrenament am purtat pantofi de alergare Eliorun, tricou de alergare Light, pantaloni ¾ Elioplay și șosete Eliofeel, toate de la Kalenji.

ÎNCĂLZIRE:

Încălzirea este o etapă esențială în orice sport. Cele câteva minute de dinainte de a începe alergarea sunt foarte importante. Încălziți-vă genunchii, gleznele și abia apoi porniți la drum.

STRETCHING:

Îl practic înainte, în timpul și după sesiunile de alergare. Dacă veți ține cont de acest sfat, veți observa că nici febra musculară nu va fi atât de… aprigă!

MUZICĂ:

Pentru alergat am un întreg playlist. Sunt musai cu căștile în urechi. Combinația alergat + muzică îmi dă o stare foarte bună. Skrillex – First Of The Year e una dintre piesele pe care eu prefer sa alerg. Ar mai fi Naughty Boy – Runnin’, Robbie Williams – Let Me Entertain You sau Florence + The Machine – Dog Days Are Over.

APLICAȚII:

Mărturisesc că îmi place să alerg liber, fără presiunea de a aduna kilometri. Nu am folosit nicio aplicație, nu mi-am numărat kilometrii sau caloriile consumate. Pur și simplu, ies și mă bucur de fiecare alergare, fără să țin cont de toate aceste cifre.

MOTIVAȚIE:

Întotdeauna mi-a plăcut sportul și sunt conștientă de beneficiile sale. Faptul că te simți bine, atât fizic, cât și psihic, faptul că arăți bine cred că sunt niște motivații mai mult decât suficiente. În plus, sportul de performanță te disciplinează mai ceva ca armata.

PERSONAL:

David, băiețelul meu, practică fotbalul și sper ca într-o zi să ajungă la performanță, asta, bineînțeles, dacă își va dori. Deocamdată, îi place foarte mult și e încântat de fiecare antrenament.

CE SPUNE PAUL DICU DESPRE PRIMA ZI DE ANTRENAMENT

După ce am fost la medic și am primit ok-ul din acest punct de vedere, putem începe antrenamentul. Antrenamentul este o relație intimă între antrenor și sportiv. Pe de o parte, este un sportiv care se pune la dispoziția mea, eu trebuind să dau dovadă de responsabilitate pentru a-ți oferi cel mai bun program.

Antrenorul și sportivul trebuie să se cunoască foarte bine. Răbdarea este un element foarte important de ambele părți. Antrenorul trebuie să aibă răbdare cu elevul, iar acesta trebuie să aibă răbdare pentru că performanțele nu vor veni peste noapte.

Plecând de la toate acestea, urmează să ne setăm obiectivele. Să vedem ce resurse avem: alimentare, de timp, anatomice, fiziologice. După ce vedem toate reperele, setăm primul obiectiv și adaptăm pregătirea pe nivele de obiective: general, particular, pe tactică și strategie, pe un program personalizat, pentru fiecare.

Apoi, urmează partea în care începem să ne descoperim corpul. Mâinile, picioarele, capul și toate elementele care ne ajută în alergare. Trebuie să vedem cum călcăm, cum respirăm, cum ținem capul, cum optimizăm mișcarea mâinilor și a picioarelor. Analizăm toate acestea, ce e greșit, cum corectăm, ce e bine și cum îmbunătățim asta.

Foarte important din partea antrenorului este să fie atent la cum se comportă sportivul. Sunt câteva întrebări care se adresează obligatoriu: ce antecedente medicale ai avut, ce activitate fizică ai avut până acum, cum reacționează la un anumit exercițiu și cum se simte corpul în acel moment.

Antrenorul trebuie să fie în permanentă comunicare cu sportivul și trebuie să vadă care este starea sa după fiecare solicitare. Pentru mine, sportivul este un partener de antrenament pentru că, altfel, nu au cum să funcționeze lucrurile.

Foto: Bogdan Zop

Citește și: INNA: What’s your Nirvana?

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.