motivaţia de a alerga

În viaţa fiecăruia dintre noi apare un moment X când nu mai avem chef. Pur şi simplu, nu mai vrem să facem lucrurile care ne-au adus cândva bucurie, împlinire, satisfacţii.

Este momentul în care renunţăm. Sau amânăm. Fie că vorbim despre diete, mişcare, munca de la birou, relaţiile profesionale sau personale, responsabilităţile zilnice, orice om are zile sau perioade în care vrea să renunţe.

Motivaţia de a alerga

Ca în orice domeniu, şi când vine vorba despre alergare, “Nu mai am chef azi” poate fi transformat în “Hai că se poate”, dacă ne gândim la obiectivele pe care ni le-am setat când am început să alergăm sau pur şi simplu, facem câteva lucruri simple, dar utile:

1: Mişcă-te!

Este ştiut faptul că mişcarea creează o stare psihică mai bună, ne dă mai multă energie, ne motivează să vrem mai mult. Dacă nu iţi vine sa te duci la alergat, mişcă-te altfel. Fă câteva exerciţii fizice în casă. În acest fel, atât corpul, cât şi mintea ta, vor lucra împreună ca să îţi doreşti din nou să ieşi la alergat.

2: Creează rutina

Dacă vei alerga doar când eşti în formă maximă sau foarte motivat de obiectivele pe care ţi le-ai propus, vei constata că intervin momente în care vei găsi scuze să nu o mai faci pentru că nu poţi fi mereu în formă maximă. De aceea, dincolo de motivaţia în sine, este important să te gândeşti la introducerea unei rutine, a unor paşi mici pe care trebuie să ţi-i asumi şi să îi încorporezi în viaţa ta, la fel de natural ca spălatul pe dinţi sau micul dejun. Aceşti paşi, aceste obiceiuri care preced ieşitul la alergat, te vor pregăti mental să faci pasul următor şi să nu mai amâni.

3: Încetează să spui “Nu” sau “Nu pot”

Dacă înainte de a pleca la alergat, rutina ta înseamnă să îţi pregăteşti echipamentul, să îţi pui apa în sticlă sau să scoţi câinele afară, fă aceste lucruri în zilele în care nu ai chef să alergi. Încetează să spui “Nu pot azi”, doar fă-ţi rutina dinaintea alergării şi în acest fel vei vedea că momentul “nu pot” trece.

4: Foloseşte-ţi prietenii şi tehnologia

Prietenii de alergat sunt o sursă foarte bună de motivaţie. Fie că ţi-e jenă să spui ca nu mai ieşi, fie că te simţi vinovat că îi strici programul sau pur şi simplu te ia pe sus şi te stimulează, prietenul de alergat este foarte important atunci când simţi că ai ajuns în punctul de a renunţa.

În plus, dacă foloseşti aplicaţii prin care împărtăşeşti şi cu restul prietenilor programul tău de alergat şi performanţele, acest lucru te va ajuta să te mobilizezi. Vei vedea ce fac ceilalţi şi vei fi motivat de rezultatele lor, aşa cum vei fi motivat şi de propriile performanţe de până atunci.

Citește și: Cum alegi pantofii de alergare?

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.