Mimi Kirk

Alimentația și hidratarea sunt de bază pentru un alergător. Și tocmai de aceea se și creează numeroase discuții în jurul celor două aspecte, iar în final doar tu poți să spui ce este mai bine pentru corpul tău.

Și, da, alimentația vegan sau raw vegan poate fi și ea o opțiune.

Speaker internaţional, coach de renume , chef, avocat al vieții sănătoase și al longevității, Mimi Kirk a fost în România la invitaţia Do Good Academy.

A cucerit întreaga lume cu cărțile ei despre cum să trăiești sănătos, are 79 de ani și arată impecabil, este vegetariană de la 30 de ani și în ultimii ani a ales stilul de viață raw vegan.

Mimi Kirk este autoare a mai multor bestselleruri internationale, „Live Raw”, „Live Raw around the world” și „The Ultimate Book of Modern Juicing”.

Am stat de vorbă cu ea despre ce înseamnă să fii raw vegan şi cum poate un alergător să aibă o astfel de alimentaţie şi să obțină performanţe.

RM: Crezi că o dietă raw vegan este potrivită pentru atleţi şi alergători?

MK: Cunosc mulţi alergători şi atleţi care sunt raw vegani. Tim VanOrden este unul dintre ei. Alergătorul meu favorit este Tim Sheiff, care mănâncă în mare parte raw şi este un vegan convins. Trebuie doar să căutaţi pe Google alergători raw vegani, ca să descoperiţi cât de buni sunt aceşti alergători care fac performanţă mâncând raw.

Recomanzi o dietă raw vegan oricui sau doar celor care se pot adapta la ea?

Recomand ca oamenii să introducă cât mai multe alimente raw în dieta lor. Hrana raw este necesară pentru o digestie mai bună şi pentru aportul corect de nutrienţi de care avem nevoie.

Când alimentele sunt gătite la mai mult de 47 de grade Celsius, îşi pierd enzimele, făcând ca mâncarea gătită să fie mai greu de digerat. Prin gătire, anumiţi nutrienţi se pierd. Nu toată lumea vrea să mănânce raw vegan în totalitate, dar cei care o fac îşi dau seama rapid cum li se îmbunătăţeşte sănătatea şi apare starea de bine.

Care este sfatul tău pentru cei care trăiesc într-o climă temperată, ca în România?

Multă lume crede că mâncarea raw este rece, dar, de fapt, multe feluri de mâncare sunt calde. Temperatura acceptabilă pentru încălzirea alimentelor nu este mai mare de 47 de grade Celsius. De obicei, eu îmi încălzesc mâncarea în deshidrator.

O puteţi încălzi pe plită până la temperatura corpului sau ca şi cum aţi încălzi mâncarea de bebeluşi. Supele, băuturile calde şi mesele calde pot fi considerate raw. În perioada iernii, este recomandat să folosiţi mai multe condimente, pentru că dau corpului senzaţia de căldură. Recomand chilli, ghimbir, piper şi multe alte condimente care dau energie şi căldură.

Care a fost cea mai mare greşeală pe care ai făcut-o în planul tău nutriţional?

Deoarece mă simt foarte tânără la cei 77 de ani pe care îi am (în septembrie fac 78), cred că nu mai fac de mult vreo greşeală în alimentaţia mea. Iau câteva suplimente – în special vitaminele din complexul B şi D. Mănânc chlorella (alge verzi), turmeric, moringa, maca şi am o dietă echilibrată formată din fructe, legume, nuci, seminţe, fructe de pădure, alimente fermentate.

Ne poți da un meniu complet pentru un alergător?

Alergătorii au nevoie de mulţi carbohidraţi, care se iau cel mai uşor din fructe. Puteţi începe ziua cu fructe proaspete şi fructe de pădure. Bananele şi apa de cocos sunt foarte bune înainte de alergare. De asemenea, un start bun pentru dimineaţă sau pentru înainte de alergare îl reprezintă un smoothie din fructe de pădure, banane, seminţe de chia, suc de portocale şi avocado.

Hidrataţi-vă în timp ce alergaţi cu apă şi apă de cocos. După alergare, este recomandat să consumaţi câteva fructe. În alimentaţia zilnică, includeţi smoothie din legume şi fructe verzi – spanac, kale, salată verde şi cât de multe alge şi alte legume de provenienţă marină, pentru electroliţi.

Mâncaţi salate uriaşe din orice legume vă plac, incluzând broccoli, avocado, ardei graşi, morcovi şi orice alte legume de sezon. Rulourile cu humus şi salată pot fi delicioase. Mugurii pot fi adăugaţi în orice salată sau în smoothie, dacă nu aveţi legume verzi proaspete. Cu muguri se poate găti uşor tot anul, iar alergătorii îi folosesc foarte mult, alături de unele suplimente, în pregătirea smoothie-urilor.

Dieta și sportul merg mână în mână. Cum le îmbini pe cele două?

Acum merg mult pe jos, în ritm alert, şi fac yoga. Mi-ar plăcea să pot spune că sunt o persoană sportivă, dar nu am fost niciodată. Este unul dintre lucrurile pe care, uitându- mă în spate, la viaţa mea, le-aş schimba. Alături de alimentaţia bazată pe fructe şi legume, exerciţiile fizice sunt vitale pentru a rămâne tineri şi a fi sănătoşi.

Citește și: Antrenament la intensitate maximă cu Ciprian Marica

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

12 − six =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.