Toyota Yaris Hibrid

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

Ce este Toyota Yaris Hibrid?

Maşinuţa asta reprezintă îndeplinirea promisiunii făcute de către Toyota de a oferi platforme hibride în toate segmentele. Prin urmare, ignorând motorizările pe benzină de 1.0 l (69 cai putere) şi 1.5 l (111 cai putere), şoferii cu înclinaţii eco pot opta pentru o propulsie hibrid benzină – electric de 1.5 l şi 100 de cai putere.

Acum, împreună cu noul Yaris, Toyota livrează platforme hibride pe patru modele distincte: Yaris, Auris, Prius şi RAV4.

Are ceva mișto?

Sigur că da. În primul rând, designul este tânăr şi dinamic, maşina adresându-se acum şi unui public pubertin şi neliniştit. La aceasta se adăuga, parcă în compensare, modul seren şi relaxant în care poate fi condus noul Yaris. Plecările de pe loc sunt silenţioase (susţinute de motorul electric), iar în regim de croazieră motorul termic îşi ascunde glasul sub multe kilograme de antifon. Un habitaclu plin de pace este definiţia corectă a interiorului maşinii.

Dar ceva nasol are?

Cutia automată cu variaţie continuă poate supăra pe cei care vor să conducă câteodată mai sport, pentru că nu a fost construită pentru aşa ceva. La apăsările maxime pe acceleraţie, transmisia va tura motorul până la linia roşie şi asta aduce puţină panică şi isterie în habitaclul plin de zen şi bună înţelegere.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

Toate motoarele amintite mai sus au transmisii manuale cu 5 sau 6 trepte, mai puţin varianta hibrid, care vine la pachet cu o cutie automată CVT. Pe anumite linii de echipare, motorul de 1.5 şi 111 CP poate fi configurat şi cu transmisia automată Multidrive S, identică cu cea de la hibrid.

Cu performanțele cum stă?

Performanţele dinamice nu sunt ceva care să te dea pe spate (0-100 km/h se întâmplă în 11,8 secunde la modelul hibrid), însă la partea de consum lucrurile stau foarte optimist. Consumul mixt declarat de Toyota este 3,3 l/100 km, însă cu ocazia testului nostru efectuat de la bază sportivă Piatra Arsă până în Bucureşti, computerul de bord a indicat doar 2,9 l/100 km, cu o viteză medie de 51 km/h. E drept, segmentul este oarecum în coborâre, însă asta se compensează cu frânările şi acceleraţiile din virajele drumurilor de munte precum şi cu aglomeraţia tipică unui drum naţional.

E scump?

Cea mai ieftină versiune porneşte de la 13.610 euro (Yaris Terra Start, 1.0l 69 CP), iar cel mai ieftin hibrid poate fi achiziţionat cu 16.780 euro. Acestea sunt preţuri de listă, din care se scad eventuale bonusuri guvernamentale sau discounturi de campanie oferite ocazional de către dealerii Toyota.

Cum se conduce?

Hibridul Toyota este prin definiţie un pacifist, o oază de linişte şi pace. Yaris nu face excepţie, aşa că dacă nu eşti agresiv cu acceleraţia, pornirile de pe loc au loc în liniştea oferită de motorul electric, în timp ce la viteze mai mari începe să se audă şi glasul celui pe benzină. Însă chiar şi aşa, cuvântul de ordine în habitaclu este “liniştit”.Direcția este ușoară și răspunde la comenzi, scaunele sunt comode iar vizibilitatea bună. Nefiind tocmai o mini mașină de oraș (lungimea totală: 3,94 metri), patru persoane pot calatori în confort și pe distanțe mai lungi. Doar să nu fie patru basketbaliști profesioniști.

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Un maratonist, deşi rezervorul mic de 36 de litri te duce la o autonomie de 1.000 de kilometri numai dacă reuşeşti consumuri record. Însă chiar şi aşa, nu te aştepta să tot tragi la pompă, Yaris ține cu buzunarul proprietarului.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Maşina este una preponderent urbană, aşa că dacă sportul ales este deltaplanorismul, atunci… avem o problemă. Însă dacă sportul în discuţie se rezumă la alergare, atunci în cei 286 de litri ai portbagajului intra destui pantofi murdari şi tricouri transpirate. Iar pentru biciclete există mereu opţiunea unui suport exterior, aşa că nu există prea multe scuze pentru a nu te ridica de pe canapea dacă în parcare te aşteaptă un Yaris.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 × five =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.