Toyota Hilux

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

Ce este Toyota Hilux?

Un pick-up utilitar cu personalitate de tanc dar maniere elegante de sedan luxos. Modelul a apărut pentru prima oară în 1968, ca o unealtă solidă în sprijinul clasei muncitoare. În 2017, spiritul de tăvăleală a rămas, însă muşchii sunt acoperiţi cu haine elegante care pot fi purtate şi seara.

Are ceva mișto?

Foarte multe lucruri, pentru că tehnologia şi dotările maşinii sunt la nivelul unui SUV premium. Într-o ordine aleatoare, iată ce oferă această “utilitară”: scaune încălzite, faruri xenon cu spălător, cruise control, sisteme de asistență şofer (avertizor părăsire bandă, avertizare impact frontal), navigaţie cu menţionarea camerelor radar fixe, coborâre controlată de pantă, display tactil, cutie automată cu mod secvenţial, mod ECO şi POWER, tracţiune 4×2 şi 4×4 selectabilă, reductor, diferenţial spate blocabil, prize de 12 V şi 220V, plus multe cârlige de ancorare pentru bagaje sau truse de scule.

Dar ceva nasol are?

Da, motorul diesel de 2.4 l şi 150 CP face gălăgie de trezeşte toţi vecinii când pleci din parcare.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

Lucrurile sunt simple aici, exista un singur motor şi două transmisii, una manuală cu 6 trepte şi una automată, tot cu 6 trepte.

Cu performanțele cum stă?

Nu este foarte rapidă acesta maşină, ajunge la 100 km/h în 12,8 secunde. Însă consumul nu este atât de mare precum te-ai aştepta pentru o astfel de măgăoaie – doar 7,8 l/100 km în regim mixt. Secretul constă în cuplul motor de 400 Nm (încă de la 1.600 rpm), care permite rulaj în regim de croazieră la turaţii mici (90 km/h cu sub 1.500 rpm!).

E scumpă?

Preţurile încep de la 29.643 euro, însă dacă vrei dotările de vârf, 35.795 euro este suma pentru care trebuie să te pregăteşti.

Cum se conduce?

Cu foarte mare grijă. Este mare şi greoaie, iar prin aglomeraţia urbană nu găseşti uşor loc de parcare. Pe autostradă, la viteze mari, are tangaj de vapor şi cel mai sigur ar fi să o laşi mai uşor pe virajele strânse. Însă în off-road devii regele pădurii (sau al deşertului) şi simţi că nimic nu îţi poate sta în cale. Şi, de multe ori, chiar că nimic nu te opreşte.

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Un maratonist, fără îndoială. Consum (relativ) mic, viteză redusă… să tot traversezi munţii cu Hilux.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Are o benă enormă (plus cabina dublă, dacă nu ai pasageri prea mulţi) aşa că este loc suficient pentru cort, masă de ping-ping, lemne de foc… cam tot ce îţi trebuie într-o ieşire de weekend reuşită.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

5 × two =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.