Mașini recomandate pentru alergători: Suzuki SX4

0
642

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

CITEȘTE ȘI: 3 break-uri care se potrivesc perfect cu stilul tău activ de viață

Ce este Suzuki SX4?

Un crossover cu forme suave, dar capabil de noroieli mai serioase.

Are ceva mișto?

Este mişto sistemul de tracţiune integrală ALLGRIP, cu diverse moduri de operare (Lock, Auto, Snow, Sport). Şi mai este bună şi garda la sol de 18 centimetri.

Dar ceva nasol are?

Grila radiatorului. Este atât de cromată şi pompată încât forţează designul şi pare un semn disperat de a atrage atenţia cu orice preţ.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

Motoarele pe benzină sunt două: 1.0 şi 1.4, ambele turbo, cu puteri de 112 CP respectiv 140 CP. La diesel avem o singură ofertă: 1.6 cu 120 CP.

Fiecare din aceste motoare poate face pereche cu tracţiuni 4×2 sau 4×4 şi cu transmisii manuale sau automate.

Cu performanțele cum stă?

Cea mai rapidă versiune este 1.4 turbo 2WD, care ajunge la 100 km/h în 9,5 secunde. Iar dacă te interesează “performanţele” de consum atunci modelul 1.6 diesel 4×2 este pentru tine, cu doar 4,1 l/100 km în regim mixt.

E scump?

Nu, la capitolul ăsta Suzuki a stat întotdeauna foarte bine. Cel mai ieftin scapi cu echiparea COOL 1.0 turbo benzina 4×2 – doar 14.600 euro. La extrema cealaltă tronează LUXUS 1.6 diesel 4×4 – 24.450 euro.

Cum se conduce?

O surpriză plăcută, la volan te simţi în elementul tău şi stăpânul maşinii. Ambianţa este indusă de materiale mai bune decât cele întâlnite până acum la Suzuki, suspensia este perfect reglată între moale ”moluscă” şi tare ”îţi cad dinţii”, iar habitaclul are suficient antifon pentru a filtra zgomotele de rulaj.

Transmisia automată schimba lin şi repede iar motorul avut în test, 1,4 turbo, are suficientă forţă atât în regim mic de turaţie cât şi la accelerări mai ferme. Sistemul de avertizare la impact (un radar de proximitate) sesizează prompt orice apropiere periculoasă de maşina din faţă, cu semnale optice şi acustice. O tură mai lungă până la munte nu te oboseşte şi nici frecuşul prin oraş nu-ţi uzează neuronii – te simţi bine în Suzuki SX4.

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Cel mai bine se potriveşte pe drumuri rapide de macadam, deci să spunem că este un alergător de trail de câmpie şi deal.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

430 de litri şi 5 oameni la bord sună suficient, însă dacă se rabatează bancheta, cifra litrilor disponibili se ridică la 875 de litri. Hai că e loc…

Citește și alte articole din categoria MAȘINI PENTRU ALERGĂTORI:
Renault Kadjar
Honda Civic Tourer
BMW i3
Renault Megane GT
Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

17 + ten =