Mașini recomandate pentru alergători: Renault Megane GT

0
1712
Renault Megane GT

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

CITEȘTE ȘI: Alergarea face bine, iar digitalul poate ajuta și el. Cum? Vom afla la ICEEhealth

Ce este?
A patra generație Renault Megane, linia de echipare GT. Spre deosebire de versiunile anterioare, GT-ul a fost lansat în același timp cu echipările de bază LIFE, ZEN ȘI INTENS. Pentru R.S. mai avem de așteptat.

Are ceva mișto?
Da. Chiar în echiparea standard, GT-ul are 4CONTROL, adică toate cele patru roți sunt viratoare. Cele din spate pot braca însă doar până la 3,5 grade (mai mult decât sistemele similare de la Porsche și BMW) și o fac în funcție de viteza de deplasare.

Până la 50 km/h (modul ECO/CONFORT) sau până la 70 km/h (modul SPORT), roțile din spate virează în sens opus celor din față. Peste aceste viteze, roțile virează în același sens cu cele din față. În felul asta, mașina este manevrabilă la parcare și agilă la testul elanului.

Și mai vine cu ceva bun: o unitate multimedia tip tabletă, de 8,7 inci, poziționată vertical și destul de deșteaptă.

Dar ceva nasol are?
Câteva materiale din bord puteau fi de o calitate mai bună.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?
Pe GT există doar 1.6 Tce (benzină) de 205 CP și transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC (7 trepte). În liniile celelalte găsești motoare pe benzină de 115 și 130 CP, iar diesel de 90, 110 și 130 CP.

Cu performanțele cum stă?
GT-ul e cam sportiv, așa că ajunge la 100 km/h în 7,1 secunde. Dacă nu ești grăbit, dar ții la buget, cel mai prietenos este dieselul de 90 CP – cu 3,7 l/100 consum mixt declarat. Dar și 0-100 km/h în 13,4 secunde. Adică mai de maraton așa…

E scump?
22.250 euro scoți din portofel pentru GT, iar cel mai ieftin Megane LIFE este 14.800 euro (Sce 115 CP).

Cum se conduce?
Foarte, foarte bine. 4CONTROL-ul transformă radical mașina, făcând-o mult mai manevrabilă indiferent de viteză.

De exemplu, raza de bracaj între trotuare este cu 80 cm mai mică la 4CONTROL decât la sistemul normal, adică 10,4 m în loc de 11,2 m. Iar la viteze de autostradă, simți că cineva îți mută mașina cu mâna când ai nevoie de o manevră rapidă.

CITEȘTE ȘI: Mașini recomandate pentru alergători: Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?
Depinde ce motor alegi. Cu versiunea GT prinzi viteză repede, te strecori imediat, dar te cam oprești la alimentare – clar vorbim de sprinturi. Dacă optezi pentru dieselul de 1.5 și 90 CP, autonomia unui singur plin (47 l) se ridică la peste 1.000 km – deja ești în zona ultramaratoanelor. Tu decizi.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?
E un hatchback compact, așa că bicicleta de adult probabil că intră cu roata față demontată. Dar în portbagaj poți pune 384 de litri de pantaloni, tricouri și energizante, iar dacă pliezi bancheta ajungi la 1.247 litri. Dacă vrei să pui și pe plafon ceva, trebuie să te oprești la 80 kg.

CITEȘTE ȘI: A apărut numărul 2 al revistei RUNNING MAG

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 + 19 =