Mașini recomandate pentru alergători: Renault Kadjar

0
908

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

CITEȘTE ȘI: Mașini recomandate pentru alergători: Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

Ce este?

UN SUV compact cu un nume complicat. Kadjar reprezintă unirea forţată dintre un cuvânt pocit (kad face trimitere la vehiculele tip quad, destinate terenului accidentat), şi o jumătate de cuvânt din limba franceză (jar de la jaillir – agilitate).

Se pare că cineva din departamentul de marketing Renault are pile mari să scape neconcediat după o astfel de prestaţie. Serios, chiar s-au terminat toate cuvintele sugestive de pe planeta asta?

Are ceva mișto?

Da, multe lucruri. În primul rând, designul exterior. Aripi pompate, forme fluide, față fioroasă… exact ce trebuie pentru a atrage atenţia și a impune totodată şi respect.

Plus că liniile o poziţionează rapid în zona maşinilor pentru tineri dinamici şi sportivi, deci dacă vrei să ieşi puţin în evidenţă, maşina asta te poate ajuta.

 Dar ceva nasol are?

Poate pe la interior sunt câteva zone din plastic care ar trebui pensionate. Cromul şi tehnologia din bord ridică nivelul şi îţi fură ochii, însă dacă te uiţi atent îţi doreşti un upgrade de material.

 Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

La capitolul motoare, avem 1.2 TCe (130 CP, benzină), 1.5 dCI (110 CP, diesel) şi 1.6 dCI (130 CP, diesel). Transmisiile sunt manuale şi automate (EDC – dublu ambreiaj), cu versiuni 4×2 şi 4×4.

Însă nu merg toate amestecate alandala, doar anumite versiuni pot primi tracţiune integrală şi altele cutie automată.

 Cu performanțele cum stă?

În primul rând, consuma puţin, că… deh, ăsta-i brief-ul la francezi. Conform testului nostru, versiunea 1.5 dCI 110 CP nu trece de 6 l/100 km (regim mixt) decât dacă îi dai o gaură cu şurubelniţa în rezervor.

Pentru cei care se visează piloţi, menţionăm că 9,9 secunde sunt necesare pentru a atinge 100 km/h, dar numai dacă sub capotă trage de fiare un 1.6 dCI 130 CP (4×2).

CITEȘTE ȘI: Mașini recomandate pentru alergători: BMW i3

 E scump?

Şi da şi nu. Cel mai ieftin costă 17.600 euro (benzină, 4×2) şi asta este puţin pentru cât oferă maşina. Însă dacă începi să bifezi chestii suplimentare, gen motor diesel şi tracţiune integrală, ajungi imediat la 26.850 euro, care nu mai este o sumă neglijabilă în acest segment.

Cum se conduce?

Foarte mişto. Renault a renunţat la suspensiile moi şi a făcut un tren de rulare ferm şi respondent. Roţile pe 19 inci ajuta şi ele ţinuta de drum, aşa că poţi liniştit să accelerezi (acolo unde se poate), maşina nu va decola spre infinit.

Iar cutia automată EDC intuieşte rapid cam ce doreşte şoferul şi operează pinioanele corespunzător. Nu perfect, mai are bâlbe câteodată (foarte rar, e drept) dar în general condusul lui Kadjar este plăcut şi odihnitor.

 Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Maratonist. Nu este o maşină de viteză galactică, iar consumul mic te va solicita atât de rar să faci plinul încât vei uita pe ce parte are buşonul de alimentare.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Normal. Portbagajul înghite, fără să deranjezi bancheta, circa 472 de litri, iar dacă pliezi rândul 2 de scaune, ajungi la 1.478 litri. Ca să nu mai vorbim de barele de pe plafon, de care poţi ataşa de la biciclete până la cutii de transport.

Iar în cazul bicicletelor, trapa panoramică este liniştitoare pentru pasagerii care vor să vadă ce se întâmplă cu jucăriile lor de pe plafon.

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

Citește și articole din categoria PR & MARKETING:
[VIDEO] Nissan și Richard Whitehead te dau jos de pe canapea
[VIDEO] Strania poveste a noului spot Reebok
Visa mizează pe bătăile inimii unui atlet în spotul pentru Olimpiada de la Rio. Fabulos!

Ești suficient de rapid pentru a câștiga o pereche de Reebok?
Primul adidas „The X” a fost inaugurat la Londra
Transpirație sau like-uri pe Facebook? ASICS te provoacă să vrei mai mult!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 − 18 =