Mașini recomandate pentru alergători: Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

0
1196
Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

Când ești un alergător care se ia în serios, nu lași lucrurile la voia întâmplării. Îți pasa de timpi, de distanță, de ritm, de puls, de… fiecare detaliu, fie el hardaware sau software. Iar când îți alegi mașina, filozofia din spate nu ar trebui să fie diferită.

Poți să vizualizezi un atlet de top urcându-se într-o mașină construită pentru geriatrici? Imaginea este atât de oribilă încât ne cerem iertare pentru ideea asta proastă.

Și ca să ne ierți, îți dăm un pont, o recomandare pentru un automobil care trebuie să se afle pe lista scurtă a oricărui alergător: Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy. Numele lung cât o zi de post poate speria la început, însă în esență este vorba despre o serie limitată (la 9.999 unități) a mai bine cunoscutului Clio R.S.

Diferențele față de R.S.-ul clasic sunt notabile și fac deliciul oricui amator de performanțe: 220 CP (+20 față de R.S.), 260 Nm (sau 280 în treptele IV și V, grație unui “torque boost”), transmisie automată EDC cu dublu ambreiaj (șase trepte) și timpi de reacție cu 30% mai rapizi, suspensie mai joasă și mai fermă, direcție cu 10% mai promptă.

Condusul lui Clio Trophy este o plăcere, chiar dacă mașina este bipolară: decentă și cuminte în traficul urban, dar un animal de pradă pe circuit. Cu start de pe loc, ajunge la 100 km/h în 6,6 secunde, iar motorul turbo pe benzină, de 1.618 cmc, nu pare să obosească sau să gâfâie indiferent de regimul de turație.

E drept, turbina este cea mai mare montată vreodată pe un Clio de serie, și asta ajută enorm în răspunsul instantaneu al accelerației.

În cazul personalității care ne interesează pe noi, adică cea sportivă, Clio Trophy are ascunsă prin meniul unității multimedia o aplicație de telemetrie inspirată din experiența Renault în motorsport.

Prin intermediul ei, șoferul poate afla cam tot ce ține de parametrii tehnici, de la temperatura aerului la admisie până la presiunea lichidului din instalația de frânare.

Atât de multe ecrane cu date și sfaturi sunt disponibile în această aplicație încât începătorii ar face bine să-și dedice timp special de acomodare cu ea.

Și toate acestea nu sunt fără o finalitate practică, datele putând fi salvate pe un stick de memorie și analizate detaliat, în liniștea căminului, pentru îmbunătățirea prestațiilor viitoare pe circuit.

Dacă în antrenamentul nostru de alergare am avea alături un profesor atât de implicat cum este computerul de bord al lui Clio, atunci fiecare dintre noi ne-am simți tratați ca un sportiv de nivel olimpic.

Cum ar fi să știi în fiecare secundă câtă forță arunci către pantoful drept față de cel stâng, sau cu ce unghi iei virajele prin parc? Ar fi o treabă bună să le îmbunătățești, nu?

Însă până când lucrurile astea vor fi integrate într-un costum de alergare inteligent, va trebui să ne mulțumim cu plimbarea în Clio Trophy. Doar că trebuie să scoatem din portofel 23.950 euro.

Credit foto: Raed Krishan

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 × 1 =