Renault Clio Estate

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

Ce este Renault Clio Estate?

Este extensia modelului Clio hatchback, cu mai mult spaţiu util în portbagaj (+145 litri faţă de hatchback). Dacă din diverse motive vrei un Clio dar ai nevoie şi de o capacitate de transport satisfăcătoare, atunci Estate este soluţia căutată. Sau altfel spus, este genul de maşina mică la exterior şi mare la interior.

Are ceva mișto?

Sunt multe detalii care luate individual nu contează prea mult, însă suma lor înclină serios balanta înspre zona în care începi să te îndrăgosteşti de maşină. Inserţiile colorate exteriorare ale caroseriei se asortează cu cele din interior, sistemul audio BOSE încantă auzul, farurile LED sparg eficient întunericul, acoperişul panoramic de sticlă amplifică senzaţia de spaţiu… toate astea te conving că timpul petrecut în maşină este un timp scurs în mod plăcut.

Însă cel mai mult place sistemul modular de pliere al banchetei şi al scaunului pasagerului din faţă, la care se adaugă plasa de compartimentare a habitaclului. Prin urmare, toate bagajele stau în siguranţă ancorate în spatele şoferului, fie ele echipamente de sport sau căţei nerăbdători. Cât despre pachetele lungi de la IKEA – intră fără probleme dacă nu au mai mult de 2,48 metri lungime.

Dar ceva nasol are?

Direcţia este mult prea asistata, volanul mişcându-se nefiresc de uşor. La viteze mici şi la manevrele de pe loc asta este de dorit, însă pe autostradă sau la viteze mai mari, maşina are o tendinţă să plutească şi să transmită prin volan din ce în ce mai puţine informaţii şoferului.

Acesta nu are altceva de făcut decât să îşi “calibreze” braţele pentru o operare delicată, fără încordări majore ale bicepşilor sau manevre bruşte.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

Oferta pentru Clio Estate conţine motorizări pe benzină de la 75 la 120 CP şi diesel de la 75 la 110 CP, ataşate în diverse configuraţii transmisiilor manuale sau automate. Toate versiunile sunt cu tracţiune față.

Cu performanțele cum stă?

Modelul testat, 110 dCi, ajunge la 100 km/h în abia 11 secunde, însă nu ai cum să-i ceri mai multe motorului turbo diesel de 1.461 cmc. Din fericire, se revanșează cu un consum economic: 5 l/100km extraurban şi 6-7 l/100km în trafic aglomerat de oraş.

E scump?

Cel mai ieftin Clio Estate costa 11.050 euro (versiunea Life Evo 1,2 75 CP), la care se mai poate aplica şi discountul oferit de programul Rabla. La polul opus, cea mai scumpă echipare standard este Intense Energy 110 dCi: 16.800 euro.

Cum se conduce?

Foarte uşor. Motorul livrează 260 Nm la 1.750 rpm (110 dCi), iar cutia etajată scurt face tot posibilul pentru a exploata rapid fiecare resursă de putere. Tot ce ai de făcut este să potriveşti treapta corectă cu viteza de rulaj pentru a avea reacţii imediate şi depăşiri prompte. În plus, la opţionale poţi adăuga sistemul de parcare automat, pentru cei care încă au dificultăţi la acest capitol.

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Mai mult un maratonist, datorită consumului redus şi autonomiei ridicate. Însă la fel de bine poate fi şi un cărăuş, o maşină de suport care duce toate echipamentele acolo unde este nevoie de ele.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Da, asta am clarificat-o mai sus. Însă am uitat să precizez că pe lângă rabatarea banchetei şi a scaunului pasagerului din față, habitaclul vine echipat şi cu două rânduri de ancorare a plasei de bagaje, care poate fi astfel montată atât în spatele banchetei cât şi imediat în spatele scaunului şoferului. Montarea şi demontarea durează 3 secunde şi, atunci când nu este necesară, plasa despărţitoare poate fi înlăturată complet, ea rulându-se compact fără a ocupa ulterior mult spaţiu.

Citește și: MINI Countryman cu… un cort AUTOHOME pe plafon

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

16 − 14 =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.