noua Mazda3

Am fost în Portugalia să testăm noua Mazda3. Și ne-a plăcut atât de tare, încât ne-am gândit să o recomandăm și alergătorilor.

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi, alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

Ce este noua Mazda3?

Noua Mazda3 este disponibilă atât în versiunea hatchback, cât și sedan, are două motorizări pe benzină si una diesel, cu puteri între 116 și 180 CP. Îți vom povesti în continuare ce ne-a plăcut la ea și de ce este interesantă pentru cineva pasionat de alergare.

Are ceva mișto?

Are chiar foarte multe lucruri mișto. Exteriorul este superb desenat, cu linii fluide, lăsând senzația de mișcare chiar și atunci când este parcată. Interiorul este la fel de bine realizat, minimalist, fără elemente care distrag atenția. Totul este la un nivel premium. Tot aici trebuie menționate antifonarea și sistemul audio care sună fantastic.

Motorizările sunt moderne și economice. De precizat ar fi faptul că nivelul de poluare Euro 6 a fost obținut fără filtru de particule.

noua Mazda3

Dar ceva nasol are?

Aș zice că singurul aspect slab este suspensia spate, care datorită setării sport, pe anumite suprafețe face ca mașina să se simtă ușor rigidă.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

Am ajuns repede la cel mai interesant aspect și anume motorizările. Noua Mazda3 ne răsfață cu cea mai recentă tehnologie Skyactiv dezvoltată de inginerii japonezi. Sunt disponibile trei motoare, două pe benzină: Skyactiv G (2l, 122 CP), surprinzătorul Skyactiv X (2l, 180 CP) și unul diesel: Skyactiv D (1.8L, 116 CP). Toate motorizările pot fi configurate atât cu transmisie manuală cât și automată.

noua Mazda3

Cu performanțele cum stă?

La momentul testului, motorul Skyactiv X nu era încă disponibil, dar atât Skyactiv G cât și Skyactiv D sunt silențioase, economice și agile. Ne-a plăcut în mod special motorul pe benzină pentru că urcă foarte ușor în ture, are un cuplu bun și face ca mașina să fie foarte agilă în oraș.

E scump?

Prețul de pornire este de 19.890 euro + TVA și vine bine dotat în varianta standard. Lista de opționale, așa cum le este caracteristic japonezilor, este formată din pachete și este destul de generoasă. Îți recomand pachetele Sound și Safety, iar ca și culoare roșu Soul Crystal.

Cum se conduce?

Modelul hatchback testat de noi este sportiv, în special în ceea ce privește ținuta de drum. Cu toate că putetrea motorului Skyactiv G nu este foarte mare, direcția, șasiul și suspensiile permit atacarea curbelor cu viteze mari, mașina având o stabilitate excelentă.

noua Mazda3

Este un sprinter sau un maratonist?

Depinde de motorul ales: dacă vrei un “maratonist” alege Skyactiv G și D, iar Skyactiv X este un sprinter de top.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Ca să intre bicicleta, probabil este nevoie de ceva creativitate, dar sigur intră schiurile, echipamentul de alergare, tenis, fotbal și-ți mai rămâne ne un pic de loc și pentru altceva.

noua Mazda3

Foto: Marooni

Citește și: The Flash – cel mai rapid meta-om din lume

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

14 + 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.