Mazda CX-30

Mazda CX-30 este fără echivoc o mașină pentru alergători și nu numai. Suficient de mică la exterior pentru a se strecura prin oraș, dar îndeajuns de mare la interior pentru a te îmbia la escapade în afara sa.

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi, alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

Ce este Mazda CX-30?

Poziționat între bestsellerul Mazda CX-5 și popularul CX-3, modelul CX-30 combină caracteristicile și avantajele celor două într-un SUV compact perfect adaptat traficului urban, agil însă și în afara sa, practic în orice împrejurare.

Are ceva mișto?

CX-30 are o multitudine de aptitudini și avantaje care îl vor propulsa pe short list-ul oricărui amator de SUV-uri urbane.

Îmi place în primul rând cum arată, cu liniile sale fluide, detaliile moderne și designul simplu, fără zorzoane inutile. Respiră robustețe prin toți porii și îți inspiră încredere. Încredere că vei avea în el un partener de drum de nădejde, atât în oraș, cât și în afara lui, chiar pe drumuri neasfaltate, cum este cazul în multe cartiere rezidențiale de la periferia Capitalei.

Se conduce ușor, m-am simțit la volanul ei de parcă o conduceam dintotdeauna, se așază frumos pe drum și este foarte stabilă în viraje.

Interiorul este conceput „în jurul” șoferului, pentru a-i oferi tot confortul necesar. Materialele? De cea mai bună calitate, contribuind la plăcerea de a te afla la bord și de a conduce acest SUV.

Dar ceva nasol are?

Sincer, nu îi poți reproșa prea multe lucruri. Mie nu mi-a plăcut deloc sistemul de navigație, complicat de utilizat și neprietenos… sau, cel puțin, așa mi-a părut mie.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

Sunt disponibile cele mai recente motorizări curate Mazda Euro 6d-TEMP: diesel – Skyactiv-D (116 CP), benzină – Skyactiv-G (122 CP) și revoluționarul Skyactiv-X (180 CP). Transmisiile sunt şi ele prezente în diverse configuraţii, manuală (Skyactiv-MT în 6 trepte) şi automată (Skyactiv-Drive în 6 trepte), asociate atât tracţiunii față, cât şi celei integrale.

Cu performanțele cum stă?

CX-30 nu este o sportivă, dar performanțele noului motor Skyactiv-X sunt demne de menționat. Este primul motor pe benzină din lume care combină aprinderea cu scânteie, specifică unui motor pe benzină, cu aprinderea prin compresie, specifică unuia diesel, oferind avantajele ambelor tipuri de motorizări: un demaraj prompt, consum scăzut, accelerare rapidă.

E scumpă?

La o vizită rapidă în configuratorul online Mazda, descoperi un preţ de pornire de 21.190 de euro (TVA inclus) pentru CX-30 în configurația Standard cu motor Skyactiv-G, cutie manuală și tracțiune față, și unul de top de 31.090 de euro (TVA inclus) în configurația GT-Plus cu motorul Skyactiv-X, transmisie automată și tracțiune integrală.

Cum se conduce?

Foarte ușor, te sincronizezi cu ea și ea cu tine instant. Cutia răspunde rapid și eficient, direcția, asemenea, iar senzația este de deplin control, confort și siguranță.

Structura scaunelor a fost concepută pentru a menține coloana în poziția naturală de S, iar partea superioasă a spătarului susține centrul de gravitație al cutiei toracice, oferind șoferului libertate mai mare de mișcare, fără efort. Chiar și după ore întregi la volan, cobori fresh și fără nicio durere, doar cu dorința de a te pune din nou la drum.

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Un maratonist, clar! Motorizările performante îl recomandă. Dar și sistemul Mazda M Hybrid, care funcționează precum un motor electric, reciclând energia recuperată la decelerare și oferind astfel suport motorului termic.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Mazda s-a gândit la pasiunile sportive ale potențialilor săi cumpărători.

Portbagajul este încăpător (430 de litri și o deschidere a haionului de 1,03 metri), iar în oferta de accesorii originale se regăsesc mai multe tipuri de suporturi pentru biciclete, schiuri și snowboard.

Vrei să nu ratezi nici un număr RUNNING MAG / FITNESS MAG în 2020? Abonează-te!

 Abonează-te la RUNNING MAG / FITNESS MAG Print Edition 

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × three =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.