Mașini recomandate pentru alergători: Dacia Duster EDC

0
279

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

CITEȘTE ȘI: 3 break-uri care se potrivesc perfect cu stilul tău activ de viață

Ce este Dacia Duster EDC?

Este cea mai nouă linie de echipare a SUV-ului mioritic Dacia Duster, disponibilă la vânzare de la jumătatea anului 2017. La numai 7 ani de la lansare, modelul a devenit un best seller în toate pieţele de volum din Europa, America de Sud şi Asia. Doar americanii din SUA au scăpat invaziei miovene, dar le vine şi lor rândul cândva…

Are ceva mișto?

Da, modelul 2017 poate fi echipat în premieră cu o transmisie automată (cu dublu ambreiaj) EDC, racolată de pe la celelalte modele ale Grupului Renault-Nissan. Această transmisie cu 6+1 trepte a fost deja testată mult şi bine pe Renault Kadjar, Megane şi Talisman, aşa că Dacia a primit un produs de calitate. Schimburile de trepte sunt efectuate rapid şi în confort, într-un ritm adaptat la stilul de condus impus de şofer. Desigur, pentru cei care se plictisesc la volan dacă nu schimbă vitezele, există mereu modul de operare manual secvenţial.

Dar ceva nasol are?

Da. Din păcate, transmisia EDC nu este disponibilă decât pe versiunea Duster 4×2 1.5 dCI de 109 cai putere. Oficialii Dacia au spus că apariţia unui model 4×4 este puţin probabilă în viitorul apropiat, datorită cererii reduse din partea ţărilor de volum ca Germania şi Franţa, aşa că nu avem decât să aşteptăm ca fruntaşii Europei să-şi schimbe opţiunile de cumpărare, dacă vrem să mergem cu o tracţiune integrală fără pedală de ambreiaj.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

În general, modelul Duster are o multitudine de oferte, cu motoare pe benzină şi diesel, însoţite de cutii manuale cu 5 sau 6 trepte, cu tracţiuni 4×2 sau 4×4. Însă varianta EDC are o singură configuraţie: motor diesel de 109 cai putere şi tracţiune pe roţile din faţă.

Cu performanțele cum stă?

Duster EDC are un consum mediu declarat de 4,5 l/100 km, iar 0-100 km/h se întâmplă în 11,9 secunde. Se poate spune că nu e rapidă, însă ţine cu buzunarul când vine vorba de costurile de exploatare.

E scump?

În timp ce variantele de bază anunţă un preţ de 10.900 euro, versiunea EDC se vinde cu 17.700 euro în linia nouă de echipare Explorer (jante şi culori interioare/exterioare specifice, plus sistem de navigaţie Media Nav cu ecran de 7”).

Cum se conduce?

Foarte uşor, cu un singur picior. În plus, când ştii că motorul nu este foarte puternic, parcă nici nu îţi vine să te arunci la viteze mari şi în depăşiri vijelioase, preferând un rulaj mai calm şi economic. Adică zen.

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Mai degrabă ultramaratonist care poate aborda şi un off-road finuţ.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Normal că are. Pe barele de plafon se poate oricând ancora un portbagaj suplimentar sau biciclete, iar în interior intra până la 1.636 litri cu bancheta pliată (sau 475 litri cu bancheta ridicată).

Citește și alte articole din categoria MAȘINI PENTRU ALERGĂTORI:
Suzuki SX4
Renault Kadjar
Honda Civic Tourer
BMW i3
Renault Megane GT
Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four + 7 =