BMW 320i

BMW 320i este una dintre acele mașini care te duce acolo unde ai nevoie cu stil, repede, sigur şi plăcut.

Dacă te întrebi de ce scriem despre mașini pe un site de alergare, răspunsul este simplu. Pentru noi alergarea a devenit un stil de viață și cele mai multe alegeri le facem în funcție de asta.

Și oricât de mult ne-ar plăcea să alergăm spre birou și înapoi acasă, uneori mai avem nevoie și de mașină. Poți să contezi pe experiența noastră și în acest domeniu, mașinile au fost prima noastră pasiune.

BMW 320i

Ce este BMW 320i?

Este una dintre pietrele de temelie ale constructorului german, prima generaţie fiind lansată în 1975, adică vorbim de un model cu o istorie de peste 40 de ani! Cea mai nouă ediţie, a şaptea, tocmai a fost prezentată la Salonul Auto de la Paris (octombrie 2018), însă noi am testat pentru ultima oară modelul F30, adică sedanul celei de a şasea generaţii.

Are ceva mișto?

Are foarte multe lucruri bune, ascunse ochilor curioşi, însă foarte importante pentru şofer şi pasagerii acestuia: şasiul, suspensia, transmisia, direcţia. Deşi motorizarea nu este una furioasă şi neliniştită (1.998 cmc şi 184 CP), maşina se comportă ca şi cum ar fi fost construită pentru pistă, cu o suspensie fermă, o direcţie rapidă şi un şasiu care se bucură de fiecare viraj care îi iese în cale.

Poate că pe drumurile cu asfalt dubios caroseria geme şi strâmbă din nas, însă dacă dai de un drum montan corespunzător, vei vedea de ce marca BMW are în mintea tuturor o asociere sportivă. Şi, desigur, la chestiile mişto poate fi pusă şi calitatea materialelor şi a habitaclului în general.

BMW 320i

 

Dar ceva nasol are?

Ciudat, dar da. Pe drumuri denivelate, panourile interioare scârţie câteodată, urmare directă a fermităţii suspensiei şi a talonului mic al anvelopelor. Nu este un sunet puternic şi poate fi acoperit cu muzica discretă a radioului, însă pentru cei obsedaţi de linişte în maşină, asta poate constitui o mică problemă.

Ce motoare și transmisii sunt disponibile?

Sunt 4 motoare pe benzină disponibile (de la 136 CP la 326 CP) şi 6 diesel (de la 116 CP la 313 CP). Transmisiile sunt şi ele prezente în diverse configuraţii, manuale şi automate, asociate atât tracţiunilor spate cât şi celor integrale.

BMW 320i

Cu performanțele cum stă?

Modelul 320i cu transmisie automată cu 8 trepte ajunge la 100 km/h în 7,3 secunde, o cifră care nu face pe nimeni de ruşine. Cutia de viteze are un rol important în chestia asta, viteza schimburilor fiind similară celei întâlnite în maşini muuult mai sportive.

Nici viteza maximă nu este rea, 235 km/h fiind suficienţi chiar şi pe autostrăzile germane fără limită de viteză. Consumul mediu declarat est de 5,3 l/100 km, foarte apropiat de cifră obţinută de noi în testul naţional: 6,0 l/100km, cu un motor încă relativ nou, cu doar 7.000 km rulaţi.

E scump?

O vizită rapidă prin configuratorul online BMW anunţa un preţ de pornire de 33.082 euro pentru 318i şi unul de vârf de 58.694 euro pentru 340i xDrive. Între aceste extreme se găsesc multe combinaţii de motoare, transmisii şi echipamente opţionale, suficiente pentru orice chiţibuşar hotărât să îşi construiască maşina perfectă şi mult visată.

Cum se conduce?

Extraordinar. Cutia de viteze răspunde fulgerător, atât în modul automat cât şi în cel secvenţial. Comportamentul maşinii poate fi configurat în mai multe stiluri, de la Eco la Sport, iar scaunele confortabile fac drumeţiile lungi mai plăcute pentru musculatura spatelui şi picioarelor.

Direcţia este impecabilă, nici prea fermă nici prea moale, rapidă şi cu reacții prompte la fiecare mişcare de volan. Cât despre rulajul pe autostradă, motorul înregistrează 1.800 rpm la 130 km/h (în treapta a 8-a) şi asta înseamnă că nici nu se aude în habitaclu – încă un motiv de relaxare pentru şofer şi pasageri.

BMW 320i

Crezi că este un sprinter sau un maratonist?

Ambele… sau niciuna. Nu excelează nici la reprize şi nici la consum, însă le face pe amândouă foarte bine, de nota 9 pe o scară de la 1 la 10. Şi asta, într-un fel, este cel mai mare compliment pe care îl poţi aduce unei astfel de maşini.

Ultima întrebare și cea mai importantă: are loc pentru echipamentul sport?

Hm, depinde de tipul echipamentului. Portbagajul are 480 de litri, deci poate primi doar rucsaci sau trotinete pliate. Bicicletele, skiurile, plăcile de surf… au nevoie de suporţi pentru plafon. Clar, 320i sedan nu este tocmai un cărăuş, însă te duce acolo unde ai nevoie cu stil, repede, sigur şi plăcut.

Alte mașini recomandate pentru alergători: MINI Countryman cu… un cort AUTOHOME pe plafon

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

five × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.