Ghid de supraviețuire in noroi

…în cursele de alergare în noroi, mai exact. Adrian Simion, organizatorul Ultimate Mudness, îți dă câteva sfaturi care să te ajute să ajungi cu bine la sosire într-o astfel de provocare.

Recunosc, când eram mic nu ratam nicio băltoacă, iar asta însemna că ajungeam acasă murdar din cap până în picioare. Acum, când sunt ceva mai mare, pot îmbina plăcerea de a mă „bălăci” în noroi cu noua mea pasiune, alergarea.

Da, pentru că există curse de alergare în noroi care sunt extrem de spectaculoase, iar la nivel internațional cursa Tough Mudder este o referință în domeniu.

Dar, veste bună, odată cu venirea căldurii, vom avea astfel de curse și în România. Și pentru că, da, știu că și ție îți place să participi la o astfel de provocare, am vorbit cu Adrian Simion, organizatorul Ultimate Mudness și expertul RUNNING MAG în cursele de alergare în noroi.

Antrenament

Traseul unei astfel de curse îmbină alergarea cu exerciţiile de forţă şi de îndemânare. Pentru a fi în formă la cursă, antrenamentele trebuie să combine efortul aerob cu cel anaerob, inclusiv exerciții isometrice şi de stretching.

Se recomandă antrenamente cu secvenţe scurte de alergare (cca 1 km), 1-2 minute pauză şi exerciţii de forţă cu propria greutate (tracţiuni, atârnat la bară, urcat pe frânghie), 3 antrenamente pe săptămână, minimum 6-8 săptămâni înainte de cursă.

Echipament

Cursa presupune un traseu ce trece în repetate rânduri prin apă şi noroi. Din acest motiv, se recomandă pantaloni şi bluze mulate, care să nu deranjeze prea tare, odată ce s-au udat şi încărcat cu noroi. Când este cald, se poate alerga şi în pantaloni scurţi / chiloţi alergare / colanţi şi maiou / bustieră. În ce priveşte încălţămintea, aceasta trebuie perfect ajustată, cu şireturile bine legate. Altfel, se mai pierde câte un pantof de sport prin noroi. Acestea sunt recomandările pentru confort. Dacă vrei să faci însă o cursă memorabilă, dincolo de partea sportivă, te poţi echipa ca de Halloween. Te vei mişca, probabil, mai greu, dar vei fi în centrul atenţiei şi obiectivelor fotografilor.

Abordarea obstacolelor

Cele mai importante două ponturi: acordă atenţie maximă şedinţei tehnice şi încearcă să nu uiţi ce ţi s-a spus acolo. Nu ajungi să traversezi gardurile din lemn şi nici scările progresive sprijinindu- te pe sistemele de fixare laterală; acestea sunt întotdeauna oblice şi alunecoase, tu fiind deja plin de noroi. Nu sări „cu ură” în gropile cu apă. Pe fundul lor vei găsi suficient noroi încât să nu mai ieşi singur. Sau încălţat. Dacă la un obstacol e aglomeraţie, aşteaptă până îl poţi aborda în siguranţă, dacă îţi place tipa de lângă tine, scoate-o în oraş, nu o călca pe gleznă.

Alinierea la start

De obicei, cursele de alergare în noroi cu obstacole sunt necronometrate, unde nu contează timpul de parcurgere. Totuşi, dacă vrei să termini primul, aşază-te în prima linie. În schimb, dacă ai venit cu gaşca şi cu chef de distracţie pe traseu, lasă atleţii în faţă. Prima parte a traseului constă în alergare pură, pentru a se „descongestiona traficul”. Știi cum se spune, cine râde la urmă râde mai bine!

Vino pregătit

Nu uita să aduci cu tine haine şi încălţăminte de schimb. Inclusiv şosete, pentru că detaliile fac diferenţa. Şi un sac, o pungă „de un leu” sau un bagaj mai deştept, impermeabil şi ermetic, pentru a lua cu tine hainele folosite la cursă.

Citește și: Pregătire pentru ultratriatlon cu Vlad Tănase

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × four =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.