Este suficient doar să alergi pentru sănătatea oaselor și articulațiilor tale?

0
955
alergare-sensiblu

Alergarea are numeroase beneficii, printre care se numără și acelea legate de sănătatea oaselor și articulațiilor tale.

Oasele, împreună cu mușchii, asigură structura și forța corpului tău, iar pe măsură ce înaintezi în vârstă acestea slăbesc în cadrul procesului natural de îmbătrânire.

Și, în caz că nu știai, sistemul osos este alcătuit din 206 oase, conectate între ele prin articulaţii, cu ajutorul lui asigurându-se postura verticală a corpului, mobilitatea sa și protejarea organelor interne.

Poți preveni procesul natural de degradare prin ieșiri regulate la alergare și diverse exerciții, dar în ciuda aparentei lor solidităţi, oasele sunt vulnerabile.

Ele pot fi afectate de aceleași boli ca și celelalte ţesuturi, iar din cauza structurii lor complexe complicaţiile apar mai frecvent.

Genuflexiunile, fandările, flotările și alte exerciţii care lucrează partea superioară sau cea mediană a corpului sunt benefice pentru întărirea oaselor și mobilitatea articulaţiilor.

Flexiile pentru abdomen întăresc oasele și mușchii spatelui, fortificând astfel partea mediană a corpului.

Pentru sănătatea oaselor, poţi face, de asemenea, 30 de minute de exerciţii cu greutăţi o dată pe săptămână. Ele pot fi executate chiar și în trei reprize de câte zece minute.

Și yoga este excelentă pentru sistemul osteo-articular: crește forţa și flexibilitatea întregului corp și densitatea oaselor.

Nutriția joacă un rol foarte important pentru orice alergător și oricât de mult am încerca să avem un meniu echilibrat sigur vor exista unele deficiențe care trebuie corectate prin suplimente alimentare.

Specialiștii recomandă tuturor alergătorilor și în special femeilor care se apropie de vârsta de 40 de ani, ca în cadrul controlului medical obligatoriu înainte de a începe să facă sport să-și verifice și densitatea oaselor.

Osul conţine o treime apă și o treime colagen, o proteină care îi conferă flexibilitate.

În structura sa se găsesc și cristale de carbonat și de fosfat de calciu, care îi dau rigiditate.

Oasele au și rol nutritiv în corpul uman. Ele conţin numeroare săruri minerale care pot puse la dispoziţia organismului în cazul unei carenţe.

Sângele care circulă prin minusculele vase de sânge din interiorul oaselor transportă aceste minerale spre organele care au nevoie de ele.

În consecință, atenția pe care trebuie să o acorzi sistemului osos și articulațiilor este una prioritară, date fiind consecințele neplăcute care pot surveni în cazul ignorării primelor simptome ale unor afecțiuni.

alergare

Din fericire, suplimentele alimentare dedicate sistemelor osos și articular sunt la îndemâna oricui și pot corecta rapid eventualele deficiențe de minerale, vitamine sau proteine specifice: calciu, fier, vitamina D și omega 3 fiind doar câteva din recomandările pentru alergători.

Și fiindcă vorbeam de recomandări, acum ai 30% reducere la produsele destinate sistemului osos si articular în farmaciile Sensiblu până pe 30 noiembrie 2016.

Mai multe detalii despre campanie găsești chiar pe site-ul Sensiblu.

Credit foto (cu licență): Shutterstock

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

Citește și articole din categoria SĂNATATE:
Reset total
Aleargă vara în siguranță cu produsele A-DERMA PROTECT
Prioritatea ta numărul 1 înaintea primilor kilometri de alergare: o vizită la medic
Frumusețea, între mișcare și bisturiu
Testarea modului de mișcare reduce cu 3,5% riscul accidentărilor în sport
Cinci sfaturi pentru o cină și un somn corecte
De ce e bine să alergăm?
Renunță la canapea timp de 30 de minute zilnic

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

twelve + 6 =