Joseph Hadad - reteta paste_6

Pastele fac parte din viața noastră, a alergătorilor, de foarte multă vreme. Pentru a afla o rețetă excelentă de paste cu linte, am ieșit la un tur de parc cu Chef Joseph Hadad.

Nutriția pentru un alergător, de fapt pentru orice sportiv, este foarte importantă. Este combustibilul care te ajută să-ți atingi obiectivele, indiferent că vorbim despre o cursă de 5 kilometri, de un maraton sau, de ce nu, de ultramaraton.

Sincer, pentru mine, orice program alimentar, indiferent că este o dietă sau că ține cont de elementele de care ai nevoie pentru a-ți susține efortul, mi se pare extrem de greu de ținut.

Cel mai probabil, pentru că îmi place să mănânc, pentru că sunt pofticios și pentru că nu rezist tentației de a mai mânca ceva bun, după ce am mâncat deja ceva bun.

Dar indiferent de dietă sau de planul de nutriție, întotdeauna poți avea ceva în farfurie care să nu te facă să te gândești ca la regimul din armată. Iar Chef Joseph Hadad mi-a demonstrat asta cu o rețetă de paste cu linte pe care poți să o faci și tu în mai puțin de 15 minute.

Pentru un Chef, să ții cont de un plan de nutriție este aproape imposibil.

“Atunci când intru în bucătărie, trebuie să mă asigur că tot ceea ce fac este perfect. Nu am cum să nu gust din fiecare preparat. Sunt zile în care intru în bucătărie dimineața și ies seara târziu și chiar nu am cum să țin un regim specific.” – Chef Joseph Hadad

Și, da, cred că pot să-l înțeleg cel mai bine când spune asta. Dar dacă ați luat-o pe drumul acesta, atunci trebuie să țineți cont și de ce beți pe parcursul unei zile.

„Limitați-vă la apă, cafea sau ceai fără zahăr. Orice altă băutură vine cu calorii suplimentare. De exemplu, o cană de lapte degresat are deja aproximativ 100 de calorii.” – Chef Joseph Hadad

Micul dejun este foarte important în alimentația zilnică.

„Optim este un meniu de aproximativ 500 de calorii, cu carbohidrați, dar de preferat este ca antrenamentul să înceapă doar după aproximativ două ore, dacă aveți un mic dejun copios.” – Chef Joseph Hadad

Chef Joseph Hadad nu ajunge la fel de des la antrenament ca în bucătărie, dar cel puțin două sesiuni pe săptămână sunt obligatorii.

„Până acum mergeam la sală și alergam pe bandă, dar acum, că s-a schimbat vremea, prefer să ies în parc. Este modalitatea optimă de a mă relaxa și de a mă reîncărca cu energie.” – Chef Joseph Hadad

Masa de după antrenament este foarte importantă

Masa de după un antrenament solicitant este și ea foarte importantă.

„Este esențial să dăm mușchilor noștri nutrienții și lichidele pierdute după antrenament. O masă cu carbohidrați și proteine este recomandată, dar, la fel, nu imediat după ce te-ai oprit din alergare.”

Despre mâncare, dar și despre alergare poți vorbi cu Chef Joseph Hadad ore, dacă nu zile întregi. Iar după această sesiune de alergare ne-am ales cu o rețetă super delicioasă de paste cu linte.

REȚETĂ PASTE CU LINTE (INGREDIENTE PENTRU 1 PORȚIE)

140 gr paste (220 calorii, grăsimi 1 g, carbohidrați 43 g, proteine 8 g)
80 gr linte (100 calorii, grăsimi 1 g, carbohidrați 20 g, proteine 9 g)
6 roșii cherry (19 calorii, grăsimi 0,2 g, carbohidrați 3,9 g, proteine 0,8 g)
ceapă șalotă 1/2 buc. (0,2 calorii, grăsimi 0,2 g, carbohidrați 1 g, proteine 0,1 g)
pătrunjel 2-3 fire
sare și piper, după gust
ulei de măsline 30 ml (220 calorii, grăsimi 28 g, carbohidrați 0 g, proteine 0 g)

MOD DE PREPARARE

Lintea se pune la fiert în apă cu sare, până ce bobul se frăgezește și își păstrează forma. Cea mai indicată linte ar fi cea verde sau neagră. Pentru a fierbe lintea, utilizați trei cești de lichid pentru fiecare ceașcă de linte.

Într-o oală se pune la fiert apa cu sare și puțin ulei de măsline. Când apa dă în clocot, se pun pastele la fiert timp de 3-4 minute.

Într-o tigaie preîncălzită, se pune uleiul de măsline și se înăbușește ceapa șalotă până devine transparentă.

Se adaugă lintea și roșiile cherry și se condimentează cu sare și piper. După ce am amestecat de câteva ori în tigaie, se adaugă și pastele, iar la final, pătrunjelul tocat.

MOD DE PREZENTARE

Într-o farfurie adâncă, se așază mai întâi pastele, iar peste paste, câteva linguri de linte. Se decorează cu câteva fire de pătrunjel și câteva picături de ulei de măsline. Se servesc calde.

Foto: Andrei Toboșaru

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

Citește și articole din categoria SFATURI:
Cum te pregătești pentru o cursă de alergare – 7 sfaturi pentru începători
Cum să faci să alergi mai mult
Cum ne alegem pantofii de alergare
5 chestii esențiale pentru cursele de trail
10 lucruri esențiale de reținut dacă vrei să te apuci de alergat
Primii pași spre marea alergare cu FitRepublic
Cât costă să alergi?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 − twelve =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.