Cătălin Cojocaru 

Împreună cu un grup de prieteni a pus bazele proiectului Running Iași unde promovează alergare și un stil de viață sănătos. Cătălin Cojocaru ne-a spus și de ce aleargă

Pentru mine evoluția tehnologică și facilitățile de transport au venit și cu dezavantaje: sedentarismul și staționarea în zona de confort, care la rândul lor aduc alte costuri: scăderea capacității la efort fizic și degradarea stării de sănătate.
 Am început să alerg în anul 2014 după ce fumasem mai bine de 20 de ani, nevoit și conștient oarecum că trebuie să fac ceva pentru îmbunătățirea stării de sănătate. La început alergam cu greu aproximativ 800 de metri -1 km, de 2 – 3 ori pe săptămână.
Am crescut treptat distanța fără a avea un program sau cunoștințe de bază macar despre ce înseamnă alergarea, nu mai vorbim de echipament… alergam cu pantaloni și tricouri de bumbac, de pantofi dedicați nu mai zic. Tehnică de alergare, respirație, încălzire înainte sau stretching după alergare, aproape zero.
Totuși chiar și așa am ajuns într-un an de zile să alerg primii mei 10 km cu un ritm de 5:50 min/km, o victorie imensă. De obicei alergam pe stadion cam de două sau de trei ori pe săptămână, singura strategie a mea a fost să dau maximum la fiecare alergare și de fiecare dată să alerg mai mult decât alergarea anterioară, uneori mă verificam cu Strava sau numărăm turele de pistă. În doi ani alergam primul maraton (traseu neoficial) 42 de km la împlinirea vârstei de 42 ani.
 La mine se pare că a funcționat însă nu aș recomanda această strategie, între timp am înțeles și eu cum e cu alergările de tempo, alergări ușoare și de revenire, intervale, plan de antrenament, odihnă, etc.

Acesta a fost începutul și motivația, de ce am continuat?

Competițiile mi-au deschis pofta de mai repede și mai bine. La prima competiție de alergare, I..ași în Trail prima ediție, am descoperit energia dată de susținători, voluntari și ceilalți concurenți, spiritul de competiție și satisfacția amestecată cu epuizarea și durerea din mușchi de la final. A urmat Bucharest Half Marathon și de aici încolo drumul meu a fost destul de clar… 🏃
Din anul 2016 și până astăzi am participat la numeroase curse de alergare și triatlon, prefer alergarea montană, iar printre preferate aș aminti cursele Cortina Skyrace, CiucașX 3, Hit The Egg și Valea Budului Trail unde am obținut locul doi la semimaraton în anul 2018 și locul 2 la maraton în anul 2019.
 
Pe lângă factorii de motivație amintiți mai sus: sănătate, stare de bine și competiție ar mai fi și comunitate, prietenie și generozitate
Împreună cu un grup de prieteni alergatori suntem implicați în proiectul Running Iași o comunitate de alergători concentrată în jurul paginii și grupului cu același nume.
Promovăm alergarea și un stil de viață sănătos prin sport de agrement în Iași și nu numai.
Am conștientizat puterea grupului, a comunității de running, care e ceva mai mult decât alergare, este o experiență complexă în sine. Cred că de aici vine entuziasmul, energia și motivația celor care se implică și promovează cultura de running, să oferi alergătorilor aflați la început de drum câte ceva din experiențele proprii și un mediu suportiv pentru alergare.
Împreună am căutat să diversificam traseele de alergare și să propunem 3 – 4 zile pe săptămână în care să alergăm în mod organizat. Proiectul Running Iași a obținut, în cadrul Galei Voluntarului Ieșean, titlul de “Proiectul anului 2019”, la categoria Sănătate.Și cu siguranță vom continua acest proiect pe care îl vom adapta a condițiile actuale și să ținem cont de reguli și recomandări de distanțare fizică.

POVESTEA TA

Știm că și tu alergi, așa că trimite-ne ce te motivează pe tine să alergi pe adresa contact contact [at] runningmag.ro. Plus câteva poze cu tine în alergare! Și sunt șanse mari să-ți citești apoi povestea pe runningmag.ro!

Text: Cătălin Cojocaru / Foto: arhiva personală

Pentru a nu rata nimic din ceea ce postăm urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + one =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.