Beneficiile alergării

Cu toții ne simțim bine atunci când alergăm dar fără să ne dăm seama facem mult mai mult bine corpului nostru decât ne închipuim inițial. Iată de ce.

În primul rând, atunci când alergi în mod regulat îți ajuți scheletul să se mențină sănătos. Alergarea, ca exercițiu fizic de intensitate mare, ajută la menținerea tinereții oaselor. Acum nu îți putem promite că la 80 de ani o să poți să spargi lemne cu tibia, dar cu siguranță oasele tale vor fi mai sănătoase decât cele ale unuia care stă pe bancă toată ziua și sparge semințe.

Mai mult, bucură-te: s-a demonstrat că alergarea ajută la secreția hormonului uman de creștere iar asta te menține tânăr la orice vârstă. Nu, nu vei trece printr-un episod de genul Benjamin Button, chiar dacă alergi, tot îmbătrânești la un moment dat.

Mai departe, află că alergarea reduce riscul de atac cerebral sau cancer de sân. Nu este de mirare și faptul că unii doctori din Vest au început să prescrie alergarea (da, ai citit bine – treci la alergat, îți spune chiar doctorul tău) ca parte a tratamentului împotriva primelor faze a unor boli precum osteoporoză, diabet sau hipertensiune.

Pentru că îți întărește inima și scade presiunea sanguină, alergarea te ajută să previi și infarctul. Reține însă că un stil de viață cât mai sănătos la toate capitolele te poate ține departe de belele nu doar o tură de Herăstrău pe zi.

Referitor tot la fizicul tău, alergarea te poate ajuta să îți menții și chiar îmbunătăți starea generală de sănătate. Îți crește nivelul colesterolului “bun”, reduce riscul formării cheagurilor de sânge din organism și te ajută să îți folosești și ceilalți 50% din capacitatea pulmonară pe care de obicei nu-i folosești când stai pe Facebook, de exemplu. Nu în ultimul rând, alergarea stimulează crearea de limfocite. Ai ghicit, limfocitele sunt celulele albe care atacă boala. La alergat, la luptă!!!

Sănătatea nu se referă doar la ce simți fizic. Psihicul este foarte important atât în competiții cât și în cursa vieții. Cu fiecare cursă de alergare terminată, alergătorul devine mai puternic din punct de vedere psihic, mai sigur pe el cu fiecare pas pe care îl face peste momentul în care simte că nu mai poate.

Fiecare metru contează, fiecare kilometru te poate ajuta să ai mai mare încredere în tine în tot ceea ce faci. Alergarea îți dă un sentiment de putere unic, o libertate în care știi că tot corpul tău este puternic, capabil. De neînvins. Aproape că te simți că poți juca în Avengers, nu?!

Ei bine, dar un super-erou trebuie să fie și foarte bine coordonat în ceea ce face. Află că dacă alergi pe circuite de tip trail, acest lucru te va ajuta să-ți îmbunătățești coordonarea fizică pentru că ești mereu atent la obstacole, unde pui următorul pas, ce și cum ferești, când și unde accelerezi sau frânezi. Alergător? Pilot? Tot aia. Keep running.

Alergarea este și unul dintre cele mai bune medicamente împotriva stresului. În timpul alergării te poți concentra pe a-ți îmbunătăți tehnica de alergare, eliberându-ți astfel mintea de stresul care te apasă. Sau invers, poți să te relaxezi în alergare și să te gândești mai bine la ce ai de făcut.

Vei observa că dacă ești tensionat, pe măsură ce kilometri trec, trece și din această tensiune. Dacă ești cuprins de nervi și agresiune poți scăpa de aceste lucruri executând alergări în viteză. Ia toată emoția din tine și folosește-o ca un carburant care să te alimenteze în timpul sprinturilor! După ele te vei simți mai relaxat ca un jamaican care se uită la cursele lui Bolt fumând ce fumează ei de obicei pe acolo pe la ei…

Mai mulți cercetători au arătat în mai multe rânduri că jogging-ul îți îmbunătățește atitudinea. Mai ales atunci când alergi în natură – pe circuite special-amenajate, prin pădure sau pe stadion, corpul îți va secreta endorfină. Ai ghicit din nou – endorfina asta te ajută să te simți euforic după ce ai alergat. Sau pur și simplu împlinit cu tine.

Tu cum te simți după o tură de parc în alergare?

Foto: Andrei Toboșaru

Citește și: Sfaturi pentru alergarea în nocturnă

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

2 COMENTARII

  1. E 100% adevarat articolul. Totusi nu trebuie sa te apuci de alergat daca ai peste 100 de kg pentru ca se strica articulatiile

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

13 + one =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.