Dani Oțil

Pentru Dani Oțil, ziua începe dimineața foarte devreme, la Antena 1, alături de Răzvan și de colegii de la „Neatza”. Astfel, ora preferată pentru alergare este undeva la 7 seara.

Dani Oțil se simte extrem de confortabil pe două roți pe cele mai dificile poteci de munte. A făcut spectacol și pe patru roți, în Campionatul de Viteză în Coastă. Și are o echipă de minifotbal cu care câștigă meci după meci. Pentru a fi cel mai bun peste tot, alergarea rămâne însă de bază.

Faci foarte mult sport, pe două sau pe patru roți. Joci și fotbal. Alergarea și mersul la sală unde sunt pe lista preferințelor tale?

Alergarea e de bază. Am încercat și bicicleta, și ramatul, dar trebuie să recunosc că sunt mai în confort la alergare. Probabil, e o treabă din copilărie. Alerg de când mă știu. Prietenii mi-au amintit de curând că eu mergeam în alergare ușoară, vreo 4-5 km până la antrenament, pe vremea când jucam handbal. De multe ori, mă întorceam acasă tot în alergare. Cu mintea de acum nu pot să înțeleg cum, dar pe atunci nu mi se părea anormal.

Dani Oțil

Cu siguranță, ai un program foarte încărcat. Cum reușești să faci loc pentru antrenamente și ce te motivează să nu renunți la această activitate?

Iarna e foarte încărcată la noi. Așa e în televiziune. Experiența mi-a arătat că aceia care se antrenează bine în iarnă au un start bun la primele competiții. Mă motivează competițiile, punctele, secundele.

De câte ori ieși la alergat într-o săptămână?

De două, trei ori. Îmi place să alerg când e frig. Îmi aduce aminte de copilărie. Făceam în paralel arte marțiale la Casa Pionierului. Sensei ne scotea zilnic la alergare în zăpadă.

Alte antrenamente mai faci?

Încerc să am zilnic câte o activitate. Merg miercurea și în weekend la enduro, lunea, la fotbal, în restul zilelor, alerg, biciclesc, merg la sală.

Dani Oțil

Cu ce te ajută alergarea la pregătirea pentru celelalte sporturi pe care le practici?

În anduranță, mușchii pot fi mai mult sau mai puțin antrenați. Dacă plămânii nu transferă și inima nu transportă, mușchii sunt inutili.

Care a fost cel mai cool loc unde ai alergat până acum?

Zanzibar. Făceam niște reprize în soare, fără apă, până la epuizare. Tremur și acum. Îmi aduc aminte că dușul de după fiecare antrenament era un episod aproape ciudat. Corpul intra într-un soi de șoc. Îmi lua o oră să reintru în normal.

Care este în acest moment modul tău de antrenament preferat?

Îmi plac intervalele. E un joc interesant pentru minte.

Care este perioada din zi preferată pentru sport?

Ora șapte seara. Atunci mă simt și puternic, și rezistent. Dacă trec de ora 9 însă… nu mai pot să adorm. 🙂

Dani Oțil

Cât de importantă este versatilitatea în antrenamentele sportive?

Noile tehnici de antrenament ne învață tot mai mult că antrenamentele-șablon, repetitive, restrictive sunt împotriva performanței. Sunt de părere că trebuie să diversifici. Am aflat pe propria piele că mușchii se obișnuiesc și se adaptează repede la un tip de mișcare. În momentul în care pentru corp antrenamentul devine banal, nici nu mai evoluează.

Cum arată programul tău de antrenament?

Fac mai multe antrenamente. Am să descriu unul înainte de competiție: 40 de minute alergare afară sau 20 de minute pe skillmill. Schimb viteza destul de des, piramidal, sub ritmul meu și peste ritmul meu. Apoi, antrenez o grupă mare și una mică de mușchi. Fac cu greutăți medii. Încerc peste 12 repetări la fiecare serie. La brațe, leg un exercițiu greu cu unul mai simplu, fără pauză, astfel încât să nu cobor pulsul sub 130-140. Într-o zi bună, înot 25 de minute la final. Nu sunt un bun înotător, dar fac tot posibilul.

Dani Oțil

Ce este mai important: să faci sport sau să ții dietă?

Să consumi ce mănânci sau chiar mai mult, uneori.

Tu urmezi și un regim alimentar strict pentru a te menține în forma maximă?

Nu am un regim, am un set de reguli. Principala e „nu exagera cu nimic!”. Cel mai mare cadou pe care mi l-a făcut natura este faptul că nu mi-e poftă niciodată de nimic. Adică, îmi cere corpul dulce, sărat etc., dar nu visez la ecleruri.

Dani Oțil

Rețeta pentru shake-ul care-ți dă cea mai multă energie?

Măr, banană, chinoa, spirulină, un pic de ghimbir, amino, colagen.

Cât de importantă este pentru tine tehnologia, când faci sport? Ai aplicații preferate?

În afară de ceas și puls, nu folosesc nimic. Nu am căști pe urechi niciodată.

Care sunt solicitările atunci când participi în competiții pe două și pe patru roți?

La enduro, deși poate părea că motorul ne urcă pe munte, nu e deloc așa. E un sport foarte fizic. Fiecare mișcare a motorului trebuie echilibrată. E o combinație interesantă de forță cu izometrie și exerciții de echilibru. În plus, unele zile de concurs durează peste șase ore. Fără pauză. În mașină, e important să ai vitalitate și să te țină brațele. Vitalitatea te ajută să te concentrezi. Ține de starea generală fizică, nu numai de creier.

Dani Oțil

Dar pe terenul de minifotbal?

La minifotbal, îți trebuie „zvâc”. Distanțele sunt mici, trebuie să ai plecări rapide și frâne bune. Cu toate astea, trebuie să reziști patru-șapte minute sau chiar o repriză (20). Și asta, fără să ne imaginăm că mai există o minge.

Care este competiția cea mai solicitantă la care ai participat până acum?

Red Bull Romaniacs: nu numai că este cea mai grea cursă de enduro de pe Planetă, dar ține și cinci zile. Cursele de peste an țin doar două zile și nu sunt atât de dificile.

Dani Oțil

Care va fi următoarea mare provocare pentru tine?

Tot Red Bull Romaniacs, fără îndoială.

Care ar fi mesajul tău care să-i motiveze pe cititori să se apuce de sport?

Hai să ne punem obiective. Sportul fără obiective e ca și cum ai un cal în curte, dar nu ai chef să îl călărești niciodată, deși el abia așteaptă.

Foto: Marooni

Citește și: The Flash – cel mai rapid meta-om din lume

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.