Cum te pregătești pentru o cursă de alergare – 7 sfaturi pentru începători

Dacă plănuieşti să participi în curând la o cursă de alergare pe şosea, fie că este vorba de un maraton, semi-maraton, ştafetă sau cursă populară, este indicat să ţii cont de câteva sfaturi esențiale.

Alege-ţi competiția şi cursa la care vrei să participi.

Chiar dacă este o perioadă mai liniștită din acest punct de vedere, sigur vei găsi ceva care să ți se potrivească. De exemplu, pe 26 ianuarie 2019, este programat Semimaraton Gerar.

Antrenează-te de 2-3 ori pe săptămână.

Chiar dacă optezi pentru o cursă de 21 de kilometri sau pentru una scurtă, sub 5 kilometri, trebuie să reuşeşti să alergi distanţă respectivă, cu o zi înainte de competiţia propriu-zisă. Pentru asta, ai nevoie de antrenamente regulate. Poţi începe cu sesiune de 20 de minute, în care să alternezi 60 de secunde de alergare cu 90 de secunde de mers. După aceea, poţi creşte treptat intensitatea antrenamentelor.

Hidratează-te, mânâncă sănătos şi dormi suficient.

Îm timpul somnului, muşchii se relaxează şi se refac, iar rezistenţa la efort va creşte. Cu câteva zile înainte de competiţie, consumă mai multe alimente bogate în carbohidraţi: pâine, biscuiţi, covrigi, gem, fructe, batoane de cereale. În ziua cursei, ai grijă să laşi măcar o oră distanţă între micul dejun şi start. Nu mânca şi nu bea nimic nou înainte sau în timpul unui concurs.

Motivaţia este foarte importantă.

Mai ales că vei avea momente în care îţi va fi greu şi îţi vei dori să renunţi. Alege-ţi o cauză pentru care să alergi, iar antrenamentele dificile vor fi astfel mai uşor de suportat, iar momentul în care vei ajunge la linia de finish va fi cu atât mai mare, pentru că efortul tău va ajuta alţi oameni.

Poartă pantofi de alergare şi echipament de calitate.

Alege cei mai uşori pantofi şi schimbă-i odată ce ai alergat 600-800 de kilometri cu ei. Hainele trebuie să fie confecţionate din materiale speciale, care absorb transpiraţia şi se usucă uşor.

Nu te suprasolicita, pentru că rişti să te accidentezi.

Dacă ai obosit, ia pauze de mers în timpul antrenamentelor. Ține minte, când alergi, ar trebui să poţi să vorbeşti normal. Dacă nu poţi face asta, înseamnă că ai un ritm mai rapid decât cel potrivit condiţiei tale fizice.

Descarcă-ți o aplicație pentru telefonul mobil, care să te asiste la antrenamente.

Acestea îți pot monitoriza viteza, distanța parcursă, caloriile arse, ruta și nu numai. Cele mai populare astfel de aplicații sunt Runkeeper, Pacer, Nike+ Running sau Couch to 5K.

Orice cursă ai alege, fii răbdător, păstrează-ți optimismul și buna-dispoziție, bucură-te de sport, de compania prietenilor, iar reușitele nu vor întârzia să apară.

Citește și: The Flash – cel mai rapid meta-om din lume

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + nineteen =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.