Alex Barbu - alergare

Este simplu să ieși la alergat. Te decizi, te echipezi corespunzător, pornești să alergi și o faci în funcție de cât timp ai, în funcție de ce necesitate de a te antrena ai.

Lucrurile sunt simple atâta timp cât nu urmează să participi la o competiție pentru că altfel ar trebui să-ți calculezi mai serios numărul de kilometri pentru fiecare antrenament în parte. Iată părerea noastră asupra unei scheme de antrenament pe care ar trebui să o urmezi dacă ești în pregătirea unei curse importante.

Reține faptul că cel mai bine este să alternezi antrenamentele de viteză pe distanțe scurte cu cele în reprize și cele de lungă durată (timp și distanță). În acelașt timp este adevărat că în ziua cursei vei putea alerga mai mult decât alergi tu de obicei, ca distanță vorbind însă nu este bine să te bazezi pe asta.

Dacă ai de alergat un semimaraton în mod clar trebuie să alergi distanța de mai multe ori în perioada de dinaintea cursei propriu-zise. Dar, cel mai important este ca într-o perioadă pre-stabilită de antrenament să acoperi o distanță mai mare decât cursa propriu-zisă. De exemplu, dacă vei alerga la un semimaraton, în fiecare săptămână dinaintea cursei ar trebui să atingi o distanță totală de aproximativ trei ori mai lungă decât distanța cursei.

Asta nu înseamnă ca în șapte zile să alergi două semi apoi câte cinci kilometri restul zilelelor. Cel mai corect ar fi să alergi două sau trei antrenamente în distanța de 15 km iar apoi să alternezi cu antrenamente pe distanțe scurte și în reprize care te vor ajuta să îți crești ritmul până la valoarea pe care ți-o dorești să o atingi în cursa propriu-zisă. Concluzionând, pentru a te pregăti pentru un semi ar fi bine să alergi minim 40 de kilometri săptămânal iar reprizele lungi să măsoare în jur de 15 kilometri.

Dacă te antrenezi pentru un maraton, distanțele de care am vorbit se prelungesc, logic. Adică săptămânal ar trebui să alergi în jur de 60 de kilometri iar reprizele lungi ale săptămânii ar necesita parcurgerea unor distanțe de aproximativ 20 de kilometri. Măcar două, săptămânal.

Atenție, dacă vei vorbi cu alergători mai experimentați vei vedea că valorile lor de kilometri alergați în perioada de antrenamente sunt mult mai mari, dar ia-o încet dacă ești la început. Nu uita de odihnă, alimentație corectă și că nu te aleargă nimeni să alergi mai repede. Tu îți impui ritmul corect pentru tine.

Credit foto: Andrei Toboșaru

Citește și: De ce e bine să alergăm?

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four + ten =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.