Alergare

De multe ori, cel mai mare obstacol în calea continuării antrenamentelor de alergare este cel psihic, ce ține de motivare, și nu cel fizic, legat de efort.

Ca orice alt proiect pe care îl planifici și demarezi, și atunci când te apuci de alergat, trebuie să fii motivat. Dar motivația nu vine singură și, mai ales, trebuie menținută.

Iată deci câteva sugestii care te vor ajuta să rămâi motivat când alergi.

Scrie-ți obiectivele

Un jurnal de antrenament este metoda perfectă de a-ți urmări progresele și de a rămâne motivat. Nu te complica prea tare, un simplu caiet, în care să notezi câteva informații după fiecare antrenament, este suficient: data antrenamentului, distanța, timpul realizat și câteva cuvinte despre experiența în sine (dacă ai întâmpinat vreo dificultate, un moment plăcut, un gând, o idee…).

Privind apoi în urmă pe experiențele fiecărei curse, vei realiza cât ai avansat și te vei motiva să alergi mai departe. Dacă ți se pare mai eficient, poți să-ți notezi toate acestea și direct în telefon.

Citatul motivațional care te reprezintă

Descoperă o frază, câteva cuvinte, pe care să ți le repeți în minte atunci când alergi, pentru a rămâne concentrat. Nu este dificil să identifici citatul motivațional care te reprezintă: poate fi versul unui cântec preferat, o frază care te-a marcat citind o carte sau chiar revista favorită, sau pur și simplu unul dintre citatele motivaționale care abundă pe internet.

Oferă-ți o recompensă

Din când în când, recompensează-ți tenacitatea cu un nou accesoriu de alergare sau o sesiune de masaj (un răsfăț care poate preveni diferite accidenttări). Orice recompensă crește nivelul de motivare și întărește astfel angajamentul față de alergare.

Un dialog cu alți alergători

Dacă te simți nervos sau demotivat, încearcă să vorbești cu alți alergători, împărtășește idei și experiențe, și vei găsi cu certitudine suportul necesar pentru a te motiva și a continua să alergi. De aceea sunt foarte utile diferitele cluburi și grupuri de alergare.

Nu aplica regula « totul sau nimic »

Chiar dacă nu ai timp sau dispoziție pentru un antrenament complet, pentru a alerga toată distanța pe care ți-ai propus-o, nu te demotiva. Chiar și un antrenament incomplet (4-5 km de alergare sau 20 de minute) – îți va ridica moralul și te va ajuta să îți menții motivarea.

Amintește-ți de efectele pozitive ale alergării

Unul dintre principalele obiective ale exercițiilor fizice, și ale alergării implicit, este îmbunătățirea stării generale a corpului. Amintește-ți periodic de beneficiile mișcării, atât la nivel fizic, cât și mental, energia suplimentară și nivelul redus de stres.

Aleargă alături de prieteni

Latura de socializare a alergării este unul dintre rațiunile care ne împing să alergăm. Dacă vrei să rămâi motivat să alergi, înconjoară-te de prieteni pasionați de acest tip de exercițiu, nu alerga singur.

Urmărește un obiectiv prioritar

Stabilește-ți un obiectiv – de a alerga o cursă de 5 km, un semi-maraton sau chiar maraton, și perioada de timp (realistă) în care vrei să îl atingi, iar apoi povestește tuturor despre acesta, ținându-i la curent cu progresele realizate (acasă, la birou sau chiar în social media). Această informare publică periodică îți menține motivarea, orientându-te în permanență către scopul stabilit.

Distrează-te când alergi

Alergarea, exercițiul fizic în general, nu trebuie să constituie un factor suplimentar de stres în viața ta. În momentele în care alergi trebuie să te destinzi, să scapi de stres, așa că profită pentru a admira peisajul, a asculta muzica preferată sau a medita.

Pe tine ce te motivează să alergi? Spune-ne într-un comentariu ce te motivează să alergi și inspiră-i pe cei care încă nu au găsit cea mai bună soluție!

Foto: Andrei Toboșaru

Citește și: Alergarea și slăbitul

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

seventeen − twelve =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.