Are la activ mii de ore de transmisii live pe internet, acumulate în 2 ani, de când a transformat nevoia simțită în piață, în bussiness. Am povestit cu Ionuț Bogdan, despre livestream – puntea de legătură dintre organizator și public.

Acum a contabilizat peste 100 de evenimente transmise la cea mai înaltă calitate, în sistem multicam, pe internet,  evenimente urmărite de pe tot globul de milioane de vizitatori.

Și tocmai de aceea am și colaborat la Păltiniș 1000, primul eveniment RUNNING MAG, iar rezultatul este aici.

RM: Ionuț, ne-am întâlnit la Sibiu Rally Challenge, acolo unde ai transmis evenimentul prin livestream, anul trecut, dar și anul acesta. Povestește-ne ce presupune de fapt acest serviciu și de ce, ca organizator de evenimente, aș vrea să beneficiez de el?
IB: Așa este. Sibiu Rally Challenge, dar și multe alte evenimente sportive de mare amploare, am reușit să le transmitem și celor care nu au avut posibilitatea de a fi la fața locului, în momentul zero al eventului. Sunt o mulțime de motive care te pot ține departe de o astfel de desfășurare de forțe, dar livestream-ul te ajută totuși să urmărești, în timp real, absolut tot ce se petrece într-o competiție. E o platformă care oferă organizatorilor de evenimente o vizibilitate impresionantă și dă șansa publicului să urmărească, în timp real, pe pagina de internet și facebook, desfășurarea integrală de forțe. Totul într-un mod extrem de  comod, de pe un desktop, laptop, smartphone sau tabletă. Organizatorul are asigurată astfel difuzare internațională a evenimentului, lucru important în promovare șivizibilitate crescută a sponsorilor și partenerilor.

RM: Așa e. Rețelele de socializare însă oferă această variantă. De exemplu, poți face live pe pagina de Facebook chiar și cu un smartphone.
IB: Nici pe departe. Ceea ce poți face cu un smartphone nu va fi niciodată egalat cu o transmisie live HD, în sistem multicam, cu aparatură profesională. Mai mult, sunetul e preluat direct din sursa organizatorului, pentru o calitatea extrem de bună. Transmisiile realizate de noi, nu au limită de vizitatori, nu sunt blocate prin drepturile de autor, nu conțin reclamă AdWords și sunt optimizate pentru 3 moduri de vizualizare.  În plus, organizatorul își poate promova partenerii și sponsorii prin inserții de sigle sau chiar clipuri video, în timpul transmisiei, lucru imposibil în cazul unei transmisii așa cum ai descris-o tu. Unde mai pui, că o transmisie cu smartphone-ul nu va putea oferi niciodată o imagine de ansamblu a unui eveniment, indiferent că vorbim de evenimente sportive, culturale sau politice.

RM: Ai punctat faptul că nu există limită de vizitatori, în cadrul unei transmisii. Cum mă ajută pe mine, ca organizator  acest lucru?
IB: În multe situații, organizatorii au ales platforme mici de transmisie, care asigură un număr limitat de vizitatori, de exemplu 200, simultan. Dacă numărul acesta e mai mare, ceilalți utilizatori sunt blocați și nu pot accesa transmisia. Evenimentele transmise de noi nu au limită de vizitatori, maximul pe care l-am înregistrat fiind de 147.000, la Red Bull Romaniacs 2015, iar totul a decurs impecabil, fără niciun blocaj. Și că tot veni vorba de acest eveniment, statisticile post eveniment ne-au demonstrat că riderii din competiție au fost urmăriți din 102 țări. Practic, și această facilitate, legată de statistici, e un plus important în promovarea unui eveniment. La care se mai adaugă posibilitatea de arhivare a evenimentului. Tu, ca organizator, vrei să oferi partenerilor poate, o înregistrare completă, cu montaj, etc, iar acest lucru poate fi posibil, imediat  după încheierea evenimentului.

RM: Înțeleg că ai transmis multe evenimente, nu doar din Sibiu…
IB: Așa este. Noi suntem o echipă destul de numeroasă de profesioniști care lucrăm pe video dintotdeauna, avem experiență în producție video, și nu ne limităm la orașul unde avem bussines-ul. Am transmis Ciucaș X3, de la cota 1400, din Cheia, dar și Maratonul Nisipului, de la Mamaia. Asta dacă vorbim de sport. Au mai fost nenumărate evenimente culturale pe care le-am transmis, dar și prezentări de modă sau chiar o nuntă.

echipa-livestream

RM: Ce ați adus nou, în transmisiile live de anul acesta?
IB: Ținând cont de faptul că tehnologia nu bate pasul de loc, am început să inserăm în trransmisiile noastre ale unor evenimente sportive și imagini live din dronă. De exemplu, la Maratonul Nisipului de la Mamaia, am avut parte de cadre superbe de deasupra mării, concurenții alergând pe lângă valurile agitate. Am început să realizăm transmisii simultan, atât pe platforma noastră, cât și pe site-ul organizatorului și pe pagina de Facebook, pentru a crește și mai mult vizibilitatea evenimentului.

RM: Probabil că mulți organizatori cred că acest serviciu este costisitor…
IB: Costurile sunt accesibile oricărui organizator de evenimente. Acestea pornesc de a câteva sute de lei și pot ajunge la câteva mii de lei, în funcție de numărul de camere alocat transmisiei, durata transmisiei și complexitatea montajului. De exemplu, ca organizator de evenimente, poți renunța la producția a 4 bannere de dimensiuni medii și și îți poți asigura bugetul pentru serviciile de livestream.

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

Citește și alte articole din categoria INTERVIU:
Mimi Kirk: „Regimul vegan este potrivit și pentru alergători”
Vlad Stoica, managerul smartatletic, vorbește despre triatlon, smartatletic și proiectele de viitor
De vorbă cu Martin Zmelik, CEO al Grupului CEZ în România, despre Maratonul Olteniei
Alessandro Zanardi se pregătește pentru Jocurile Paralimpice de la Rio de Janeiro
Carmen Brumă: „Pregătirea pentru primul maraton a durat 11 luni”
Fără Asfalt la Munte. Povestea “fără mască” a unuia dintre cele mai frumoase concursuri din România
Alex Diaconu la 6’ de recordul național al probei de triatlon pe distanță lungă
Daniela Cîrlan vorbește despre Jocurile Olimpice, despre programul ei de pregătire, despre strategie și motivație

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 11 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.