Ceai Matcha

Matcha este noul trend în materie de ceaiuri și a fost adoptat foarte rapid și de sportivi, pasionații de alergare, fitness și cei care urmează o dietă alimentară.

Dar care sunt avantajele pudrei verzi?

Matcha este o pudră fină obținută prin măcinarea frunzelor de ceai verde. Ceaiul este originar din Japonia, iar înaintea recoltării, frunzele sunt ținute la umbră. De aici culoarea verde intens, ca urmare a conținutului mare de clorofilă.

Conform specialiștilor, clorofila este similară în structură cu hemoglobina umană. Hemoglobina este pigmentul respirator (pigmentul roșu), fiind prezentă în eritrocite, prin intermediul acestuia oxigenul și nutirenții ajungând în fiecare celulă a corpului uman.

Devenit un trend anul acesta, vânzările de Matcha au crescut semnificativ și tocmai de aceea este bine să fiți atenți la calitatea ceaiului. Un ceai Matcha de calitate se recunoaște după culoarea verde intens și uniformitatea particulelor. Dacă sunt vizibile bucățele mai mari în ceai, atunci calitatea acestuia nu este una foarte bună.

Înainte de preparare, fiecare frunză este recoltată manual, uscată și apoi transformată în praf cu ajutorul unor pietre de granit care protejează ceaiul și nu se încălzesc, căldura ducând la distrugerea proprietăților ceaiului în această fază.

Un ceai Matcha de culoare maronie sau galbenă înseamnă că nu s-a ținut cont de acest aspect în faza de producție și calitatea nu este una de top.

Ceai Matcha

Antioxidanți și nutrienți în mixul de energie

Prepararea ceaiului Matcha este o artă în sine. Pudra se amestecă treptat cu apă caldă cu ajutorul unui dispozitiv special de amestecat din bambus. Efectele ceaiului Matcha sunt comparabile cu cele ale cafelei, doar că Matcha conține de zece ori mai mulți nutrienți ca alte tipuri de ceai verde.

Iată cum se prepară ceaiul Matcha:

Un amănunt important pentru alergători, ceaiul Matcha are de 130 de ori mai mulți antioxidanți decât un ceai obișnuit. Antioxidanţii pot fi definiţi simplu astfel: un complex de elemente nutritive (vitamine şi minerale) şi enzime specifice care au rolul de a reduce efectele toxice ale radicalilor liberi, adică de a neutraliza moleculele de oxigen instabile, ajutând corpul să nu-şi distrugă propriile celule. Antioxidanţii mai sunt cunoscuţi ca nişte compuşi ce au capacitatea de a opri oxidarea altor substanţe.

Zero calorii și un boost de energie

Cercetătorii japonezi au demonstrat contribuția catechinelor la arderea eficientă a grăsimilor. Ceaiul Matcha are o multime de efecte benefice asupra organismului și îți face plinul de energie.

Pentru a păstra proprietățile ceaiului Matcha este important să-l depozitați în zone uscate și niciodată să nu folosiți apă la o temperatură mai mare de 80 grade Celsius. De asemenea nu este indicată îndulcirea ceaiului, un aport de zahăr sau miere denaturează gustul și adaugă calorii acestei băuturi.

Ceaiul Matcha se poate folosi și în bucătărie pentru biscuiți, brioșe sau chiar pâine cu diverse arome. De asemenea, ceaiul Matcha este ideal pentru preparaea unui smoothie care să te ajute să fii în formă la următoarea alergare.

Rețetă smoothie cu ceai Matcha:

– o salată verde
– un Kiwi
– două lingurițe de ceai Matcha
– 100 ml lapte de soia

Citește și: 7 motive pentru care este foarte tare să alergi

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

1 × 2 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.