Alex Corneschi - Ce mâncăm în ziua concursului

Expertul nostru, alergătorul Alexandru Corneschi, ne dezvăluie planul său de nutriţie pentru ziua în care aleargă o cursă de 10 kilometri.

Ce mănânc în ziua cursei? Hmm, bună întrebare!

Nu pot spune că am o alimentaţie excelentă, mai apelez şi la micile pofte nesănătoase, dar când vine vorba de planificarea unui concurs, sunt foarte serios în planul alimentar.

Pentru mine, concursul începe cu o săptămână înainte, în care fac tot posibilul să renunţ la mâncarea prăjită, foarte grasă, şi la sucurile acidulate, optând pentru carnea roşie gătită pe grătar, însoţită de paste.

Apelez la sucuri naturale din sfeclă, morcov, ţelină, portocale, banane, pentru un plus de vitamine şi de carbohidraţi ce îmi vor încărca bateriile pentru ziua cea mare.

Planul de alimentaţie diferă, desigur, şi de proba alergată, dar de la o cursă de 10.000 m la una de maraton nu e mare diferenţă, doar cantitatea de energie pe care individul o asimilează înainte fiind elementul care se schimbă. Uneori, în antrenamentele ce nu durează mai mult de o oră, sar peste masă şi prefer o gustare mai consistentă după antrenament.

Hidratarea este foarte importantă pentru orice cursă, aşa că încerc să consum cât mai multă apă, sucuri naturale şi băuturi izotonice, până ajung să mă duc la toaletă din 15 în 15 minute. Plictisitor, dar eficient.

Ziua dinaintea cursei este cea mai importantă pentru mine, în care îmi fac încălzirea de concurs, iau pulsul competiţiei, fac planul pentru cursă şi iau şi ultima masă mai consistentă:

Mic dejun:

2 felii pâine prăjită, unt, miere
100 grame muşchi
1 ou fiert

Prânz:

Supă de pui cu tăiţei de casă
Muşchi de vită cu paste

Cina:
Orez cu carne la grătar, salată de sfeclă roşie

Totodată, cel târziu la ora 22:00 sunt pregătit de culcare, încercând să opresc toate sursele de lumină din cameră, pentru un somn cât mai odihnitor.

Ziua cea mare!

De obicei, startul curselor de 10.000 de metri are loc dimineaţa, în jur de orele 9:00 – 10:00, aşa că măcar cu două ore înainte încerc să termin micul dejun.

Am zis încercdeoarece uneori nu am reuşit să mănânc decât o banană şi un biscuit… şi toate astea, din cauza emoţiilor. Dar nu mă panichez, niciodată nu m-am forţat să mănânc deoarece termin cursa în aproximativ 30 de minute şi nu aş avea neapărată nevoie de combustibil extra.

6:00 Mă trezesc şi îmi fac rutina zilnică

O mică cafea este binevenită, mă trezeşte şi mă ajută cu efectul ei laxativ.

7:00 – 2 felii de pâine prăjită cu miere, 2 felii de muşchi, un ceai din plante şi… sunt gata de start.

Câteodată, după cursă sunt foarte sensibil la stomac şi încerc să amân prânzul cât de mult posibil, pentru a mă regla cu stomacul, o supă de tăiţei fiind perfectă pentru a mă linişti înaintea orelor de somn de după cursă.

Seara, mă pot răsfăţa cu o mâncare mai bogată în grăsimi, preferata mea fiind tochitura moldovenească. Iar după o bere rece, începe cu adevărat partea frumoasă: mult somn!

Foto: Marooni

Citește și: Antrenamentul sprinterilor de 100 și 400 de metri

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.