Usain Bolt este cel mai rapid om din lume și, evident asta îi aduce foarte mulți bani în cont.

La Jocurile Olimpice de la Rio, Bolt a confirmat încă o dată că este cel mai rapid și a câștigat pentru a treia oară consecutiv aurul olimpic pe distanța de 100 metri, 200 metri și în proba de 4 x 100 metri.

Usain Bolt a reușit astfel tripla câștigând trei medalii de aur la trei Olimpiade consecutive: Beijing 2008, Londra 2012 și Rio 2016.

Potrivit Forbes, încasările sale anuale sunt de 32,5 milioane de dolari. Și asta fără a avea foarte multe apariții pe parcursul unui an. Astfel, primele de start și premiile înseamnă doar 2,5 milioane de dolari din această sumă.

Se spune că Bolt solicită aproximativ 500.000 de dolari ca primă de start la competițiile importante, pe care-i și primește. Din simplul motiv că atrage spectatori pe stadioane, cam 10.000 de oameni vin doar pentru el, iar interesul presei este mult mai mare la competițiile la care participă atletul jamaican.

Premiile sunt mult mai mici. De exemplu în Diamond League (maximum 14 evenimente) câștigătorul încasează 10.000 de dolari pentru fiecare victorie. La mondiale o medalie de aur valoreaza 60.000 de dolari, iar un record mondial 100.000 de dolari.

Cea mai mare parte din încasările anuale vin de la sponsori. Usain Bolt are 10 sponsori globali și șapte sponsori regionali: Puma (echipament sportiv), Gatorade (băuturi), Regupol (piste de tartan), Hublot (ceasuri), Nissan GT-R (mașini), ANA (companie aerioana), Gibson (căști audio), Enertor, Champion Shave (aparat de ras), Digicel, Virgin Media, Optus, Telkom, Fastweb, Celcom (companii de telecomunicații), Banco Original (instituție financiară).

Dintre toți sponsorii, Puma plătește cea mai mare parte din suma de 30 de milioane de dolari anual. Desigur, imaginea partenerilor trebuie să fie în concordanță cu cea a lui Bolt.

Companiile de telecomunicații se promovează folosindu-se de viteza lui Bolt în spoturi referitoare la viteza internetului pe care-l oferă.

Nissan își promovează modelul GT-R, cel mai rapid din portofoliu.

Iar compania aeriana ANA din Japonia îl pune pe Bolt să se joace de avionul.

Usain Bolt este imaginea de marcă pentru producătorul de echipament sportiv Puma. Și asta de la vârsta de 15 ani.

Sloganul producătoului din Herzogenaurach este „Forever faster“, iar Bolt transmite perfect acest mesaj. Pentru o sumă de 10 milioane de dolari pe sezon.

După retragere, Bolt are deja contractul de ambasador al mărcii Puma pregătit. Pentru 4 milioane de dolari pe an.

Iar planurile sale de viitor mai includ doar prezența la Campionatele Mondiale de la Londra din 2017. Unde, desigur, vrea să câștige din nou cursa de 100 de metri.

Dacă vrei să-l vezi pe Bolt alergând la ultima competiție din carieră trebuie să te grăbești. Mai ai timp doar până pe 29 august 2016 să te înscrii pentru un bilet pentru competiția programată în perioada 4 – 13 august 2017.

Citește și: Cum alegi pantofii de alergare?

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

15 + eleven =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.