Braden Currie

Braden Currie era deja unul dintre atleții distinși ai triatlonului și a hotărât că vrea ceva mai mult și a trecut la IRONMAN.

Am povestit cu atletul neozeelandez despre greutățile unei schimbări de asemenea calibru.

Se spune că un sportiv de succes este unul versatil, iar fix aceasta a fost calitatea pe care Braden Currie și-a pus-o la încercare când a decis să treacă de la multisport și adventure running la IRONMAN. Neozeelandezul de 31 de ani a debutat în această disciplină în octombrie anul trecut, însă prima sa întâlnire cu întrecerea n-a fost atât de bună pe cât a fost vremea în Hawaii, unde s-a petrecut totul.

O penalizare de timp și o pană în proba pe bicicletă nu au fost amintiri îndeajuns de urâte pentru a-l opri pe Currie să participe la XTERRA World Championship doar două săptămâni mai târziu. Acolo, Braden a încheiat sezonul 2017 cu un respectabil loc 7, iar 2018 sună și mai bine, deși datele problemei se schimbă.

Braden Currie

Valul de schimbări

„Înainte, concuram în 11 curse importante pe an”, spune Currie. „Acum, mă voi concentra pe nouă, dar mă antrenez în continuare 12 luni pe an, cu excepția că acum voi avea pauze puțin mai lungi”. Cea mai lungă pauză a venit, însă, anul trecut, când Currie a decis să concureze în IRONMAN, ceea ce l-a pus față în față cu cinci luni de antrenament intens. „Corpul meu a evoluat în această perioadă deoarece am schimbat și dieta. Am slăbit în greutate mai ales în partea superioară a corpului, astfel că, dacă în martie anul trecut cântăream cam 70 de kilograme, înainte de întrecerea din Hawaii acul cântarului mai arăta doar vreo 65”.

Această metamorfoză a venit deoarece cerințele IRONMAN sunt diferite față de cele ale triatlonului pe distanță scurtă. „Zilele în care mă antrenam alergând pe munți până la altitudini de 2.000 de metri, având în spate un rucsac plin cu cărămizi, au trecut”, punctează Currie. „Totuși, rutina mea de antrenament este puțin atipică, dacă ar fi să mă compar cu alți concurenți, dar totul este mult mai repetitiv acum la sală”.

Pe lângă sala de forță, unde Braden petrece cam 30-32 de ore pe săptămână, neozeelandezul își face timp și pentru multiple sesiuni de înot, care îi împing totalul săptămânal undeva pe la 25 de kilometri. În plus, antrenamentul în aer liber este și el important, cu aproximativ 70 de kilometri de trail running pe săptămână cuplați cu până la 700 de kilometri străbătuți pe bicicletă.

Braden Currie

Dieta

Paleo este cuvântul de ordine în dieta lui Braden, care adaugă și puțini carbohidrați procesați în acest mix. Asta înseamnă o porție de cartofi dulci și, în plus, multe grăsimi naturale din surse precum crema de cocos sau smoothie-uri.

„Ideea e să-mi învăț organismul să folosească drept combustibil toate acele grăsimi, înainte de a ataca și carbohidrații. Asta, pentru că este mai greu să te recuperezi după ce ai ars carbohidrați, căci aceștia produc acid lactic.”

Totul pare de o strictețe extremă, însă Braden are motive foarte clare pentru fiecare pas pe care-l face în pregătirea sa. „E important să știi care sunt sursele de energie care te ajută și ce nutrienți sunt benefici în procesul de recuperare, de aceea eu sunt foarte strict în perioadele lungi de antrenament dintre curse”. Totuși, Braden lasă puțin și de la el – dar rar!

„Este aici, în Wanaka, o cafenea care are niște brioșe irezistibile cu ciocolată albă și zmeură și sunt mereu victima lor, căci merg excepțional cu o cafea dimineața”. Asta nu se întâmplă însă des, ci doar în săptămânile acelea rare de pauză.

Între sport și timp liber

„Eu iubesc ceea ce fac, iar ăsta este lucrul care mă face să merg mai departe”, spune Braden.Mai mult decât atât, faptul că pot lucra de acasă îmi permite să stau mai mult cu cei doi copii ai mei, lucru care nu ar fi fost posibil dacă aș fi avut un job obișnuit”. Pe lângă clipele petrecute cu familia, Currie este pasionat de pescuit și vânătoare, călătorind des în Parcul Național Fiordland, unde îi place să campeze – chiar și de unul singur.

„În definitiv, corpul poate face multe. Trebuie, însă, să știi să-l lucrezi cu ajutorul minții. Dacă mintea nu este unde trebuie, nu poți continua la cel mai înalt nivel”. De aceea, spune Currie, e esențial să știi de unde să-ți tragi energia și să știi să fii pozitiv chiar și în clipele cele mai dificile. „Uneori, e interesant când ajungi în acele momente, când întreg corpul te doare, căci vrei să vezi cât îl mai poți împinge, câtă durere mai poți duce fără a ceda”.

Braden Currie

Citește și cum se pregătește campionul Ciprian Bălănescu

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × 3 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.