Avocado

Cu un conținut sărac în carbohidrați, dar bogat în acizi grași mononesaturați, fibre și peste 20 de vitamine și minerale, fructul de avocado este o importantă sursă de energie și de nutrienți, deci un aliment care merită inclus în dieta ta de alergător.

În afara unui risc mai scăzut de a dezvolta boli cardiovasculare sau diabet, sportivii sau persoanele foarte active au beneficii suplimentare datorită conținutului crescut de potasiu, fibre, acid folic, vitamina K, antioxidanți, vitamina C, vitamina E și vitamina B6.

Nivelul crescut de potasiu ajută la formarea masei musculare, previne apariția crampelor și reduce tensiunea arterială.

Mulți cred că sursa cea mai bună de potasiu este banana. Nimic mai fals, deoarece fructul de avocado conține, de fapt, o cantitate dublă din acest mineral.

Prin proprietățile sale antiinflamatorii, fructul de avocado ajută organismul să se recupereze mai bine și mai rapid, după antrenament.

Acest lucru este posibil datorită concentrațiilor ridicate de acid folic, vitamina K, antioxidanți, precum luteina, vitamina C, vitamina E și vitamina B6.

100 grame de avocado au 160 kcal

Fructul de avocado este, de asemenea, bogat în fibre. Un fruct mediu conține aproximativ 10 grame de fibre, o treime din necesarul zilnic al unui adult. Adăugarea de avocado în dietă ajută la menținerea unui tranzit intestinal bun.

Un intestin sănătos va putea absorbi substanțele nutritive din alimentele digerate, iar organismul va deveni mai puternic. Pentru a vă bucura de toate aceste beneficii, trebuie să consumați zilnic cel puțin o jumătate din fruct (aproximativ 68 de grame).

Credit foto (cu licență): Shutterstock

Citește și: 8 alimente indispensabile în frigiderul unui alergător

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

seven + 8 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.