asics metarun

Misiune: cei mai buni pantofi de alergare pentru distanțe lungi dezvoltați de ASICS. Rezultat: MetaRun, disponibili începând cu 28 noiembrie 2015.

Producătorii de mașini au nevoie între 5 și 7 ani pentru a dezvolta un model complet nou. În fiecare an, la Saloanele Auto, sunt prezentate și diverse concepte care înglobează toată tehnologia pe care o vom regăsi în viitor pe mașinile noastre.

Ei bine, ASICS a lansat, la un eveniment media din Manhattan, un pantof de alergare “prototip”. Diferența față de un “concept car”, care nu ajunge niciodată în producția de serie, este că ASICS va comercializa, într-o serie limitată de 60.000 de perechi, pantofii de alergare MetaRun.

asics metarun

Dacă nu ai auzit până acum de Tsuyoshi Nishiwaki, îți spunem noi că este un fel de Adrian Newey din Formula 1 care a dezvoltat monoposturile pentru echipe precum Williams F1, McLaren și Red Bull Racing. Tsuyoshi Nishiwaki, împreună cu echipa sa de la Institutul de Știință a Sportului ASICS, a avut nevoie de trei ani pentru a concepe cel mai performant pantof de alergare pe distanță lungă din lume.

Cel mai probabil, tehnologiile revoluționare disponibile pe MetaRun se vor regăsi și pe celelalte modele ASICS, dar doar MetaRun le înglobează pe toate.

Așadar, avem FlyteFoam, o talpă cu partea din mijloc fabricată din fibre organice, care este astfel mai ușoară cu 55% decât standardul industriei. Totodată, această inovație face ca greutatea totală a pantofului să scadă cu 20 de grame, în timp ce rezistența, elasticitatea și confortul au crescut semnificativ. ASICS a dezvoltat sistemul AdaptTruss, ranforsat cu fibră de carbon, care asigură stabilitate adaptivă și care funcționează cam ca suspensia mașinii tale, reușind să se adapteze perfect la suprafața pe care alergi și care, în combinație cu sistemul DUOMAX, este cam ceea ce a fost suspensia pneumatică pe modelele DS, lansate de Citroen în anii ’60. Testele au arătat că această tehnologie a mărit cu 28% stabilitatea zonei posterioare a labei piciorului și cu 15% pe cea a zonei de mijloc. Partea superioară a fost concepută să se potrivească mai bine formei piciorului atât în poziție statică (+44% în plan lateral și 26% în plan medial), cât și dinamică (12%, respectiv 15%), dând alergătorului o senzație ca de mănușă. De asemenea, sistemul hibrid X-GEL oferă o amortizare superioară, cu 18%, pentru zona posterioară a piciorului. Toate aceste cifre sunt în comparație cu modelul de referință al mărcii GEL-KAYANO 21.

asics metarun

Și dacă până acum visam la un Ferrari, odată cu ASICS MetaRun situația s-a schimbat și în ceea ce privește pantofii de alergare. Partea bună este că diferența de preț între o pereche de pantofi de alergare “normali” de la ASICS și MetaRun nu e la fel de mare ca între un Renault și un Ferrari, dar va trebui să apelăm la prietenii noștri din Statele Unite sau Europa. Ținând cont că este o serie limitată la 60.000 de exemplare, sunt șanse mici să ajungă și în România.

Cel mai probabil, pentru ASICS MetaRun trebuie să scoți din buzunar cam 250 Euro, ceea ce nu e chiar atât de mult pentru “monopostul de Formula 1” al ghetelor de alergare.

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

five × four =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.