Alex Filip - echipament iarna

Fiecare sport are specificitatea lui, iar echipamentul are un rol foarte important. Acum daca ma gandesc “la repede” cred ca automobilismul este sportul in care porti izmene, helanca pe gat, manusi, combinezon, cagula si casca indiferent de anotimp. Fie cald, fie frig. Dar in celelelate sporturi, poti adapta tinuta in functie de temperatura.

E foarte important ca temperatura corpului sa fie optima. Daca ti-e prea frig, corpul se va lupta sa tina sangele la un minim de 36 grade, iar asta se traduce printr-un consum mare de energie si o performanta redusa. In acelasi timp, daca esti prea gros imbracat, vei transpira, vei pierde lichid si o multime de saruri si minerale. Pe scurt te vei deshidrata. Bun, pai si atunci cum facem sa un fie nici prea-prea, dar nici foarte-foarte?

O spun din experienta si cred ca nu exista doi sportivi la fel. Pentru ca unii transpira mai mult, iar altii se incalzesc mai greu. Dar principiul este acelasi in cazul fiecaruia.

CITEȘTE ȘI: Programul lui Alex Filip: „low carbs level” dupa sarbatori

Asadar, eu optez intotdeauna pentru un echipament sintetic de sport produs de companii cu renume. Pana la un punct poate parea snobism, insa dupa ce depasesti momentul, realizezi ca in spatele unui simplu tricou se afla ore de cercetare si testare, plus mii de feedback-uri de la diferiti sportivi. Asa ca am incredere orbeasca in Nike pentru imbracamintea de alergare, in Castelli pentru ciclism si TYR pentru inot si triathlon. Si OMP la raliu J

Este adevarat ca, spre exemplu, si la Decathlon poti gasi echipamente frumos colorate, dar le-as recomanda doar pentru cei care fac sport max 1-2 ore pe saptamana si nu merita sa investeasca in performanta. La inceput am avut si eu, dar pe masura ce am ajuns la 10-12 ore de antrenament pe saptamana, pretentiile au crescut.

Un alt principiu pe care-l aplic legat de echipament este ca atunci cand temperatura este in jurul valorii de 0 grade, imi aleg imbracamintea adaugand fictiv 15 grade C. Adica daca afara sunt 2 grade C, ma imbrac de ca si cum m-as plimba usor la 17 grade C. Evident, lucrurile se schimba daca sunt 22 grade C, asa cum s-a intamplat la jumatatea lunii ianuarie, atunci cand am optat pentru:

  • O pereche de pantaloni Nike ProCombat HyperWarm
  • Inca o pereche de pantaloni Nike HyperWarm, dar mai subtiri
  • O bluza Nike ProCombat HyperWarm
  • O geaca Nike HyperWarm
  • Un buffer care sa-mi acopere fata si urechile
  • O cipilica de la Castelli care respira foarte bine si retine apa
  • Manusi grosute
  • Sosete de alergare iarna, tot de la Nike
  • Pantofi Salomon impermeabili si cu o talpa usor antiderapanta; exista si varianta de pantofi de alergare Salomon cu talpa speciala pentru gheata si zapada
  • Nu folosesc masca pentru ca ma deranjeaza, iar la temperatura foarte joase, aburul se transforma in gheata si dupa cativa kilometri se transforma intr-un calup de gheata.

CITEȘTE ȘI: Cum să rămâi motivat când alergi

Bineinteles ca ritmul si implicit valoarea efortului trebuie sa fie redusa, iar pentru a monitoriza toti parametrii, atat in alergare cat si pe bicicleta, folosesc ceasul Polar V800 + centura H7 care citeste bataile inimii. Este contraindicat sa faci efort sustinut la temperatura extreme. Dar de dragul distractiei si a unui selfie cu barba inghetata merge si cate un antrenament la temperaturi de congelator J

Astazi, de exemplu, mi s-a parut chiar cald la alergarea matinala de la ora 6, atunci cand erau 2 grade C. In cazul asta am optat pentru:

  • O singura pereche de pantaloni Nike ProCombat HyperWarm
  • O bluza ProCombat HyperWarm
  • O vesta Castelli
  • Am eliminat buff-ul, dar am pastrat manusile si cipilica.
  • Peste am montat nelipsitul far Kalenji care ma ajuta sa vad sis a fiu vazut in intuneric

Acasa am un termometru exterior si este primul lucru la care ma uit inainte de antrenament. Iar daca ajung la capatul strazii si deja mi-e cald, nu e bine J In primele 4-5 minute trebuie sa-mi fie rece, astfel incat pentru restul antrenamentului sa-mi fie comod.

Incaltamintea este iarasi foarte importante, atat din punct de vedere medical, dar si prin prisma confortului. Parca nu suna prea bines a alergi 50 minute cu piciorul ud, nu? De aceea si pantoful trebuie ales in asa fel incat sa fie adaptat solului. Nu pot alerga pe gheata cu pantofii de Triathlon, asa cum nu pot alerga cu cei de Trail vara la vreun semi maraton pe caldura.

Altfel spus, in sport nu exista prea frig sau prea cald, prea uscat sau prea ud, ci doar echipament ales gresit.

Spor la antrenamente!

Alex.

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

Citește alte articole din categoria ECHIPAMENT:
În sfârșit! Tricou tehnic de alergare cu electrozi incluși!
Runtastic a lansat aplicația Results
Tehnologie din viitor: Precision-SSS îți va schimba viața sportivă complet

ASICS tocmai a prezentat MetaRun, Ferrari-ul pantofilor de alergare
Un smart watch TAG Heuer? Da, și elvețienii au luat-o razna…
Runtastic Moment: un ceas „clasic”, care îți monitorizează orice mișcare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

15 − nine =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.