Alergător de cursă lungă: 5 sfaturi green ca să îți crești performanțele

0
716
Green Cola

Alergatul nu este doar despre performanța de pe pistă. Ci despre toate alegerile zilnice pe care le faci, pentru a-ți menține organismul în stare perfectă de funcționare.

Așa că, atunci când te gândești la alergat, nu te gândi doar la noile recorduri înregistrate, ci și la cum te antrenezi și la produsele pe care le cumperi. Regula de bază: fii atent la ceea ce consumi și lasă organismul să lucreze pentru tine!

Limitează consumul de zahar

Înaintea oricărei curse solicitante, orice runner știe că e bine să consumi carbohidrați, dintre care zahărul e cea mai la îndemână opțiune. Deși e necesar să îți faci plinul cu energie înaintea efortului fizic, a fi alergator nu îți dă undă verde la a consuma cât zahăr vrei. Dimpotrivă, zaharurile simple pe care le consumi înaintea cursei se transformă în grăsime după terminarea ei. În plus, deși zahărul îți dă energie pe termen scurt, runnerii care consumă mese cu conținut glicemic crescut obosesc mult mai repede.

O dietă echilibrată, înainte și după running

Cum poți balansa un consum mic de zahar și doza necesară de carbohidrați? Răspunsul se află în alternativele naturale. Înainte de cursă, consumă mâncăruri pline de nutrienți sau carbohidrați neprocesați, precum ovăzul sau fructele întregi, în special cele care conțin fibre. Spre deosebire de mâncărurile procesate cu zahăr, care te obosesc prematur, astfel de alimente creează un “rezervor” de energie pe tot parcursul alergării. După antrenament, optează pentru o combinație de dulce și proteine, la 20-30 de minute după efort.

Creste performanța treptat

Dă tot ce ai mai bun pe pistă, însă ai grijă să o faci conform unui program pre-stabilit. Nu viteza e importantă, ci consistența antrenamentelor. Unii antrenori recomandă regula de 10%: crește distanța pe care o alergi cu 10% în fiecare săptămână.

Adaugă o doză de cafeină verde

Cafeina este un ingredient care îți poate oferi un plus de energie și viteză în orice antrenament. Pentru și mai multe beneficii, alege cafeina extrasă din boabe de cafea verde, care îți accelerează metabolismul și poate ajuta și la pierderea kilogramelor, mai ales în combinație cu alimente sau îndulcitori naturali, fără calorii, precum stevia.

Fii atent la ce consumi

Dezvoltă-ți un obicei din a citi etichetele produselor. Pe masură ce se trag din ce în ce mai multe semnale de alarmă în legatură cu folosirea zaharului în alimente și piața vestică devine reglementată în acest sens, au apărut produse care înlocuiesc ingredientele nocive cu alternative mai sănătoase. Green Cola este băutura racoritoare fără conservanți, fără zahăr, fără aspartam sau acid fosforic, îndulcită natural cu stevia care îți poate aduce același gust răcoritor de cola, într-o variantă mai verde și mai naturală. În plus, nu conține acid fosforic, care poate dăuna sistemului osos în cazul consumului excesiv.

Gata de alergare? Healthy Runs & Happy Trails!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

two × 4 =