Alex Barbu - alergare

Alergarea te face mai rapid și pe zăpadă. Iar Alex Barbu, fost campion mondial la juniori și schiorul român care tocmai a terminat pe locul 45 în proba de slalom la Are, ne-a confirmat asta.

Alergarea este o activitate dinamică, în timp ce schiul este una mai statică, în care mușchii lucrează foarte mult cu picioarele fixate de schiuri. Totuși, pregătirea prin alergare este importantă și în acest sport.

La fel ca alergarea, schiul este un sport extrem de popular, fiind practicat atât de sportivi profesioniști, cât și de amatori în vacanțele de iarnă. Și în acest sport, lupta cu secundele este extrem de importantă, sportivul cu cel mai bun timp după fiecare coborâre fiind declarat câștigător.

Schiul alpin este cea mai populară disciplină din cadrul sporturilor de iarnă, adică un fel de 100 metri la alergare.

„Din perioada în care am intrat în lumea concursurilor, de la nivel de copii am participat la aproape toate competițiile interne, dar în ultimii ani m-am axat pe cele internaționale, întrucât acestea sunt mai bine cotate și aduc mai multe puncte în clasamentul Federației Internaționale de Schi”, spune Alex Barbu.

alex barbu - ski

În timpul pregătirii, Alex Barbu aleargă distanțe de peste 10 km

Competițiile internaționale înseamnă și o concurență mai puternică, iar nivelul de pregătire este unul mai intens.

“În timpul pregătirii, este important să alerg distanțe mai mari și mai lungi, distanțe de peste 10 kilometri, pentru rezistență la efort”, a continuat Alex.

Antrenamentele de efort se fac minimum o dată pe săptămână la un ritm susținut, iar pentru perioada de vară Alex Barbu se antrenează la munte, unde aerul este mai „subțire” și mai curat.

Antrenamentele de efort se fac minimum o dată pe săptămână la un ritm susținut, iar pentru perioada de vară Alex Barbu se antrenează la munte, unde aerul este mai „subțire” și mai curat.

„Pentru mine, este extrem de important să am un cantonament de câteva săptămâni la munte vara, datorită faptului că la altitudine cantitatea de oxigen este mai mică. Asta mă ajută apoi pe parcursul sezonului, că am mai multe resurse.”

La fel ca în orice sport, antrenamentul trebuie să fie unul specific și în concordanță cu nevoile și solicitările care apar în competiții.

„Alergarea la munte o fac pe poteci unde am multe schimbări de direcție. Îmi place să alerg pe drumuri pe care nu am mai fost, niciodată, pentru că trebuie să reacționez rapid la schimbările și obstacolele din teren, să iau rapid o decizie și să anticipez care este cea mai bună rută, la fel ca în coborârile de la schi.”

În timpul sezonului de schi, Alex Barbu aleargă pe distanțe mai scurte

Pregătirea din extra și din timpul sezonului este diferită și poate ajuta un sportiv să rămână permanent într-o formă optimă.

“În timpul sezonului de iarnă, când sunt și competițiile, alerg pe distanțe mai scurte, de 6–8 kilometri, pentru a-mi reveni după o zi pe schiuri. Sunt alergări de relaxare pentru a-mi regenera corpul pentru ziua următoare.”

Chiar dacă sună ciudat, pentru un sportiv profesionist alergarea, da, este un mod de relaxare. În funcție de faza antrenamentului, stabilit împreună cu antrenorul personal, Alex Barbu aleargă și pe distanțe mici de viteză.

„În principiu alerg zilnic 4–6 kilometri, indiferent de faza programului de antrenament în care sunt. Este un mod de a mă încălzi înainte de antrenament și un mod de a mă relaxa după o zi de schi. Până acum câțiva ani, nu îmi prea plăcea pentru că mă plictiseam repede și nu îmi găseam motivarea potrivită pentru a alerga distanțe prea lungi, dar de când am început să mă antrenez cu profesorul Petre Manu, am învățat să alerg mult și, de fiecare dată când mă plictisesc, mă uit în jur: când văd copacii din jurul meu, mă gândesc că sunt oamenii care mă susțin și mă împing mai departe. La munte, când sunt într-un gol alpin, mă gândesc să ajung cât mai repede în pădure, să văd ‹‹lumea›› de acolo.”

Alex Barbu se antrenează acum în Statele Unite și este în faza de pregătire pentru Jocurile Olimpice de Iarnă din 2018 de la PYEONGCHANG, iar unul dintre obiectivele sale este să alerge la un maraton. Dar abia după marea provocare din 2018.

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

Credit foto: Andrei Toboșaru (alergare)
Credit foto: Szabo Attila (schi)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + seven =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.