Cătălina Ponor

Nu, stați liniștiți, nu am pus-o pe Cătălina Ponor să alerge pe bârnă. Am vrut doar să vedem cum se pregătește pentru Rio și dacă alergarea o ajută în această pregătire.

După Olimpiada de la Londra, Cătălina Ponor s-a retras din activitatea competi­țio­nală. A revenit însă și, la 29 de ani, pentru asta, se antrenează intens, de două ori pe zi.

Înainte de plecarea spre Rio, pentru Olimpiadă am vrut să vedem cum se antrenează.

“În această perioadă am făcut doar antrenament specific de pregătire pentru Olimpiadă. Sunt două antrenamente pe zi foarte intense și nu pot să ies din acest program.” – Cătălina Ponor

Aparatele ei preferate, solul și bârna, includ și o componentă de alergare, chiar dacă nu atât de importantă, cum ar fi, de exemplu, la sărituri, dar alergarea face parte și din programul ei de antrenamente.

Și, înaintea Jocurilor Olimpice de la Rio au fost 11 pe săptămână. După Londra, Cătălina a decis să se retragă, dar acum a revenit și acest pas este unul dintre cei mai dificili pentru un sportiv.

“A fost greu să revin în sală, dar simt că asta a fost cea mai bună decizie și sunt pregătită pentru tot ce urmează de acum încolo.” – Cătălina Ponor

În gimnastică ai nevoie, pentru a face performanță, de putere, flexibilitate, echilibru, agilitate, dar și rezistență, și control. În afara antrenamentului specific care ține de exerciții și postura corpului, o gimnastă are nevoie și de foarte multă pregătire fizică. Iar alergarea face parte și din programul Cătălinei Ponor.

“Alergarea mă ajută foarte mult să-mi dezvolt rezistența. Pentru sol, de exemplu, efortul în timpul exercițiului este foarte mare. Chiar dacă un exercițiu ține doar un minut și 35 de secunde, combinația de efort aerob și anaerob este incredibilă. La sol am nevoie de cea mai mare rezistență”Cătălina Ponor

Antrenamente solicitante, fără accent pe pregătirea fizică

În perioada unei competiții sportive importante, așa cum sunt acum Jocurile Olimpice de la Rio, Cătălina Ponor pune un accent mai mic pe partea de rezistență, concentrându-se mai mult pe antrenamente scurte, integrale, în care se axează efectiv pe exercițiile pe aparate.

“Chiar dacă în această perioadă accentul nu se pune pe pregătirea fizică, antrenamentele sunt foarte solicitante. Îmi adaptez antrenamentele în funcție de ceea ce urmează în programul meu.”

Recunosc, chiar și ședința foto din sala de antrenament a fost impresionantă. Și cred că cel mai important aspect în pregătirea unui sportiv este pregătirea psihică. Pentru că, fără motivația de a da totul la antrenament, nu ajungi absolut nicăieri.

Și Cătălina Ponor este un exemplu în acest sens, întrucât să revii după o retragere e mult mai dificil decât să tragi tare când ești la început de carieră.

Foto: Mircea Ciolpan

Citește și: Alergarea în scrrimă: Ana Maria Brânză

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

12 + eighteen =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.