echipamente sportive

Ce poate fi mai relaxant şi mai puţin costisitor, din punctul de vedere al timpului, decât să stai pe canapea şi să vizionezi cele mai noi modele de încălţăminte sport de pe siteuri?

Cumpărăturile online reprezintă o alternativă fiabilă, mai ales atunci când nu ai timp să te plimbi prin magazine sau când, din diverse motive, modelul de încăltări pe care ţi-l doreşti nu îl poţi găsi în magazinele de specialitate din România.

Deşi cumpărăturile online câştigă din ce în ce mai mult teren în faţa celor fizice, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le iei în seama atunci când te hotărăşti foloseşti această metodă.

CITEȘTE ȘI: Mina Guli a alergat în 7 deșerturi, pe 7 continente, timp de 7 săptămâni

Mai întâi de toate, trebuie să afli detaliile relevante pentru produsul dorit, printre care: principalele caracteristici tehnice (mărime, model, culoare), prețul, perioada de valabilitate a ofertei sau a prețurilor, costul de utilizare al mijloacelor de comunicație la distanță (dacă este cazul), ce implică întreţinerea pantofilor, modalitățile de plată, livrare, executare, procedura firmei de soluționare a reclamațiilor, termenul și formularul tipizat de retragere, existența unei garanții legale, durata contractului.

Aceste informaţii pot fi găsite pe siteul respectiv, iar informaţiile referitoare la plată, livrare şi la tot ce înseamnă aspecte legale se regăsesc în secţiunile „Cum plătesc?”, „Livrare”, „Garanţii” sau în „Termeni şi condiţii”.

Dar nu doar datele despre produsul în sine sunt importante, ci şi datele despre firma care îl comercializează online.

CITEȘTE ȘI: Fugi de razele UV!

Aceste informaţii constau în: denumirea comercială, sediul firmei, locul în care sunt produşi pantofii, dar şi, în cazul în care există, numărul de telefon, numărul de fax şi adresa de poştă electronică, numărul de înmatriculare și codul de înregistrare fiscală.

Aceste informaţii pot fi regăsite atât în „Termeni şi condiţii”, cât şi în „Contact”, „Menţiuni legale” sau în „Protecţia datelor personale”.

De subliniat este faptul că, în situaţia în care firma nu are sediul într-un stat membru UE, drepturile tale, în calitate de cumpărător, nu mai sunt aceleaşi, iar soluţionarea eventualelor probleme apărute poate fi mai dificilă.

O atenţie deosebită trebuie alocată şi veridicităţii siteului, deoarece există riscul să cumperi produse contrafăcute.

Contractul încheiat în urma cumpărăturilor online trebuie citit în amănunt, deoarece acesta conţine atât informațiile pre-contractuale pe care firma este obligată să le afișeze pe site, cât și termenii și condițiile ei, pe care, de regulă, le accepți bifând o căsuță, la momentul finalizării comenzii.

CITEȘTE ȘI: Cum să te hidratezi corect

Contractul se consideră a fi încheiat abia în momentul în care tu, în calitate de cumpărător, primeşti un mesaj (de regulă prin e-mail) de confirmare a comenzii. Începând din acel moment, intră în vigoare drepturile tale: te vei putea retrage din contract, poţi cere executarea sau anularea acestuia, dacă produsul nu este livrat.

Un alt aspect foarte important este modul în care sunt folosite informaţiile tale personale, lucru care trebuie verificat înainte de a confirma comanda, deoarece nu trebuie uitat faptul că ai un drept de acces şi de rectificare.

În general, plata se face cu cardul de credit / debit, prin metode alternative de transfer online (PayPal) sau plata prin transfer bancar.

Există însă şi firme care se adresează consumatorilor români şi care au siteul în limba româna, preţurile sunt exprimate în lei – aceste firme acceptă şi plata ramburs, la livrare.

ATENŢIE! Niciun magazin online nu va cere niciodată codul PIN al cardului, așa că închide imediat orice pagină de internet care face acest lucru.

Comanda va fi livrată în termen de 30 de zile, în situaţia în care firma nu a stabilit o altă dată-limită. În cazul în care comanda întârzie să apară, poţi solicita încheierea contractului, iar comerciantul va fi obligat să îţi ramburseze întreaga sumă plătită în cel mult 7 zile de la încetarea contractului.

În situaţia în care produsul nu se ridică la standardele dorite sau măsura nu corespunde, în termen de 14 zile calendaristice îl poţi returna.

Cele 14 zile se calculează începând cu momentul livrării. Dacă înainte de încheierea contractului nu ai fost informat cu privire la existența dreptului de retragere, termenul în care poți renunța la contract este de 12 luni.

Dreptul de a renunţa se exercită prin completarea unui formular, pe care îl găseşti pe siteul firmei sau prin intermediul unui mesaj care trebuie să conţină identitatea ta, numărul și data comenzii, produsul, prețul plătit. Firma trebuie să îți ramburseze întreaga sumă plătită, inclusiv taxele de livrare, dacă acestea au fost incluse în prețul final, în termen de 14 zile calendaristice.

Urmărește RunningMag.ro pe Facebook, YouTube, Twitter, Instagram și Google +

Citește și articole din categoria POVEȘTI:
ULTRA 6633: Tibi Ușeriu, Andrei Roșu și Vlad Tănase au făcut nopți albe ca să treacă primii linia de sosire
Alexandru Corneschi a câștigat aur la semimaratonul de la Viena
Barkley Marathon: omor din culpă sau sinucidere?
Stop watching, start running!
O zi de antrenament cu Diana Munteanu și Paul Dicu
Paavo Nurmi, finlandezul zburător

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 × 4 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.