Alergare la temperaturi ridicate? Da, chiar dacă temperaturile ridicate pot deveni un motiv pentru a renunța la alergare.

Cu cât urcă mercurul în termometre, cu atât trebuie să fim mai atenți atunci când ieșim la alergare.

Avem însă nouă sfaturi de care dacă ții cont, nu vei regreta că ai renunțat la dormitorul tău comod cu aer condiționat.

Informează-te

Regula numărul 1 pe timp de vară (se aplică și iarna cu succes, când sunt temperaturi foarte scăzute) este să te informezi exact care sunt condițiile meteo înainte să ieși din casă sau de la birou, mai ales dacă încăperile sunt răcite cu aer condiționat.

Temperatura nu este singurul factor de care trebuie să ții cont. Ia în calcul și umiditatea, și avertizările de caniculă și disconfort termic, dar și presiunea atmosferică.

Așa cum ții cont de sfaturile de nutriție sau de alergare venite de la un specialist, e bine să îți cunoști corpul și să vezi cum reacționează la temperaturi ridicate.

Hidratează-te

Îți recomandăm să te hidratezi înainte să ieși la alergat atunci când temperaturile sunt mai ridicate.

Hidratarea este una dintre cele mai discutate teme între alergători, iar unii consideră că suprahidratarea este la fel de periculoasă ca deshidratarea.

Și ambele tabere au dreptate, așa că trebuie să găsești calea de mijloc. Cert este că dacă alergi la temperaturi ridicate, vei transpira mai mult și vei pierde lichide.

De aceea îți recomandăm să bei un pahar cu apă sau o băutură izotonică înaintea turei de alergare.

Evită băuturile reci

Chiar dacă tentația este extrem de mare, să nu faci greșeala să bei apă din frigider.

Nu îți recomandăm să faci asta nici înainte și nici în timpul sau după alergare.

Corpul tău va încerca să regleze imediat diferența de temperatură, ceea ce îți va influența circulația sângelui și sigur vei transpira și mai tare.

Nu degeaba cei care stau în deșert savurează un ceai, în loc de o bere rece.

Intervalul orar

Dacă singura ta oră liberă este la prânz și ții neapărat să ieși la alergare, atunci e bine să citești încă o dată tot ceea ce am scris aici.

Încearcă să ții cont de orele în care se recomandă să stai la plajă. Dimineața până în ora 11:00, iar după masă, undeva după ora 17:00.

Ținând cont că tu nu vrei să te bronzezi, poți să ieși la alergat mult mai devreme dimineața sau seara, foarte târziu.

În București nu ajută uneori nici asta foarte mult, pentru că sunt șanse ca termometrul să arate tot vreo 30 de grade Celsius.

Echipament tehnic

Fiecare producător se laudă cu inovațiile care te vor face să treci mai ușor peste temperaturile ridicate. Și în acest domeniu s-au inventat materiale speciale care îți oferă un confort sporit, indiferent de cât de cald este afară.

Fiecare producător premium are un nume pentru echipamentul de vară, dar în principiu face același lucru. Echipamentul tehnic trebuie să direcționeze transpirația din zona corpului spre exterior, ceea ce îți va da o senzație mult mai plăcută decât dacă alergi cu un tricou de bumbac lipit de piele și ud fleașcă.

În plus, echipamentul tehnic se spală și se usucă mai rapid. Desigur, la fel ca atunci când îți alegi culoarea la mașină, evită culorile închise.

Protecție

Pericolul să faci insolație în această perioadă a anului este extrem de mare. Două lucruri îți oferă o protecție eficientă: șapca sau orice protecție pentru cap este obligatorie și nu uita să te dai cu un produs de protecție solară.

Alege ceva fără grăsime și rezistent la apă. Dacă ai o cremă prea grasă și începi să transpiri, o să înțelegi imediat de ce țiam recomandat să nu folosești așa ceva. Și dacă ai dubii referitoare la asta, întreab-o pe prietena ta care e cea mai bună soluție. La capitolul protecție intră și ochelarii de soare. Știm că vrei să arăți bine în orice moment, iar niște ochelari Ray Ban vor fi întotdeauna la modă, dar alege ceva conceput special pentru alergare.

Locul

Alege o zonă în care să alergi mai mult la umbră, chiar dacă diferența de temperatură între porțiunile de umbră și cele cu soare nu este atât de mare. Evită alergatul pe plajă în timpul zilei, dacă ești la mare, de exemplu, și caută mai degrabă o zonă cu mai mulți copaci. Sau stai liniștit până când apune soarele.

Uită de recorduri!

Dacă e foarte cald afară, nu te chinui să-ți bați recordul stabilit când erau 18 grade Celsius. Crește ritmul pas cu pas și ascultă ce-ți zice corpul. Dacă nu te simți confortabil, poți să te și oprești. Alergarea este o plăcere și nu trebuie să se transforme într-un chin. Și, oricum, sigur se va găsi o zi mai bună pentru a stabili un nou “personal best” pe distanța ta preferată.

Odihnește-te!

Corpul tău are nevoie de timp pentru a se regenera. Pauzele fac parte din programul tău de antrenament și mai ales în această perioadă a anului trebuie să le respecți și mai mult. Nu e chiar cum se spune la birou că pauzele lungi și dese sunt cheia marilor succese, dar este important să te și odihnești, după perioadele de efort susținut.

Citește și: Renunță la canapea timp de 30 de minute zilnic

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

10 − 7 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.