8 alimente indispensabile în frigiderul unui alergător

În timpul antrenamentelor consumăm energie – foarte multă energie. Pentru a reface această rezervă de energie și pentru a susține mușchii după efortul fizic, corpul are nevoie urgent de nutrienți specifici.

Pentru a reface masa musculară, proteinele sunt ingredientul principal care trebuie integrat în dietă.

Iată o selecție de alimente indispensabile în frigiderul unui alergător, necesare pentru a-ți susține stilul de viață activ:

Ouă

Pentru a obține cantitatea necesară de proteine, ouăle sunt alegerea ideală. Valoarea biologică a unui aliment indică eficiența cu care corpul nostru poate transforma proteinele furnizate de acesta în masă musculară. Valoarea biologică a ouălelor este foarte ridicată, se apropie de 100%.

Pește

Peștele nu numai că are un conținut de proteine de înaltă calitate, dar oferă și alți nutrienți esențiali precum acizii Omega 3. Aceștia îmbunătățesc circulația sângelui, permițând oxigenului și diferitelor substanțe hrănitoare să ajungă rapid exact în punctele în care sunt necesare, în celulele țesutului muscular, de exemplu. Somonul afumat și tonul nu ar trebui să lipsească deci din frigiderul unui atlet.

Fasole

Deși mulți asociază fasolea cu gazele intestinale, aceasta este de fapt o adevărată bombă de energie, reprezentând o parte integrantă din dieta unui atlet. Fasolea este o sursă importantă de proteine, carbohidrați, potasiu, magneziu și vitamina B, acesta fiind și motivul pentru care se recomandă a se consuma de mai multe ori pe săptămână.

Bere

Berea, da, dar consumată cu moderație este utilă pentru atleți. Majoritatea tipurilor de bere furnizează corpului mineralele esențiale precum magneziu, calciu, fosfor și potasiu.

Important de reținut: alcoolul este dăunător sănătății. Berea fără alcool este clar cea mai bună alegere.

Carne de pui și vită

Pieptul de pui este una dintre componentele clasice ale dietei unui atlet. Carnea de puieste slabă, dar are un conținut ridicat de proteine – în jur de 20 de grame de proteine la 100 de grame de carne.

Valoarea biologică a cărnii de vită este aproape la fel de ridicată a cea a ouălelor. Carnea roșie este de asemenea o sursă importantă de fier, care susține oxigenarea sângelui.

Maioneză

Poate fi maioneza sănătoasă? Depinde despre ce tip de maioneză vorbim. Uită de maioneza pe care o cumperi în supermarket și prepară-ți singur acasă combinând ulei de măsline, oțet, gălbenuș de ou și suc de lămâie. Toate aceste ingrediente sunt benefice pentru corp.

Nu trebuie însă să exagerezi cu maioneza, are totuși un conținut ridicat de acizi grași.

Tofu

Tofu nu are un gust prea grozav, dar asezonat corespunzător, devine nu numai delicios, dar și o sursă importantă de proteine și minerale. 100 de grame de tofu conțin în jur de 15 grame de proteine. De asemenea, tofu este o sursă importantă de fier, magneziu, calciu, zinc și potasiu.

Tabasco

Conform unui studiu publicat în British Medical Journal, sosurile picante îți prelungesc viața. Dacă îți asesonezi ouăle sau carnea de pui cu sos Tabasco slab, nu doar reduci caloriile, dar îți prelungești și viața.

Citește și: Andrei Gligor: “Ce să iei în rucsac la o cursă de alergare în deșert!”

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

eight + fifteen =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.