7 reguli esențiale pentru a alerga corect

Am convenit, în mai multe rânduri deja, că lucrul cel mai important este să începi să alergi. Nu contează când, unde și de ce. Aleargă.

Apoi poți să citești cu atenție și ce urmează, pentru ca această primă alergare a ta (sau a doua, a treia etc.) să fie cât mai corectă posibil. Astfel, vei fi mai eficient, vei obosi mai puțin, deci vei alerga mai bine și mai mult, și vei reduce riscul de a te accidenta suficient de grav încât să nu poți să mai ieși la alergat o bună perioadă.

Iată 7 reguli esențiale în ceea ce privește poziția corpului tău:

Ține-ți capul drept

Postura corpului tău trebuie să fie dreaptă, încearcă să aliniezi capul, gâtul și coloana vertebrală. Privește înainte, ține gâtul drept, dacă te apleci spre față apleacă-te doar din trunchi spre înainte (ăsta este un truc care o să te ajute să treci peste clipele grele din alergare), niciodată din cap. Evită și oscilațiile acestuia.

Ține și umerii drepți

Nu trage de ei aiurea spre spate pentru a te îndrepta pentru punctul 1. Adoptă o poziție „dreaptă” naturală, nu forța. De asemenea, nu lăsa umerii spre față. Fii natural/ă.

Trunchiul trebuie să fie drept, aliniat cu gâtul și cu capul

Și, da, ai ghicit, trebuie să-l înclini ușor spre înainte, așa cum spuneam la punctul 1. Pentru că așa vei alerga mai ușor. DAR: nu-ți încorda mușchii, stai relaxat în poziția asta, pentru că așa vei economisi energie și vei alerga mai mult. Adoptă o poziție controlată, nu încordată.

Bazinul trebuie să fie și el înclinat ușor spre față

Ca și cum ar fi tras de o sfoară ușor spre înainte în timpul alergării. Cu cât controlezi oscilațiile laterale ale bazinului mai bine, cu atât vei alerga mai eficient.

Brațele trebuie să formeze un unghi de 90 de grade la cot

Palmele trebuie să le ții relaxate, oricum ar însemna asta la tine: pumnul strâns ușor, degetele răsfirate, nu contează. Mișcă brațele în contratimp cu picioarele: braț-picior-opus… ai piciorul drept în față, mână dreaptă trebuie să fie în spate, cea stângă paralelă cu piciorul drept în față. Nu ridica pumnul mai sus de nivelul bărbiei – asta faci doar la sprinturi. Controlează mișcarea, fii relaxat, nu forța controlul, încearcă să-ți faci mișcările să-ți intre în reflex.

Tălpile reprezintă contactul tău cu solul

Picioarele sunt motorul, tălpile sunt anvelopele. „Nu există putere fără control” spune un slogan publicitar celebru al lumii anvelopelor auto. Du piciorul înainte după genunchi, iar apoi calcă cu toată talpa pe sol, folosește toată tracțiunea tălpii. Genunchi în față-talpă-călcâi-mijloc-vârf, repeat!

Imediat ce vei conștientiza felul în care calci, vei observa că amortizarea preluată pe toată talpa te ajută mult să alergi mai eficient. În același timp, transferând energia atunci când calci de la călcâi spre față, vei avea mai multă putere pentru următorul pas. Folosește-ți eficient tălpile, bucură-te de fiecare centimetru de talpă și așa gândește-te cât de mică este pata de contact cu solul față de tot corpul tău.

Ai grijă la picioare

Ele sunt cel mai important ajutor al tău în timp ce alergi. La fel ca în cazul unui motor – vezi că turația excesivă nu e neapărat bună. Alege-ți un ritm și vezi cât de mare este „pasul” tău, în acest ritm. Dacă vei face pași foarte mari, vei vedea că ai impresia că înaintezi mai ușor, mai repede, dar asta o să te obosească foarte rapid. Pasul trebuie să fie mare, fix atât cât îl simți confortabil. Condu mișcarea piciorului din față cu genunchiul, urmează genunchiul, ridică genunchiul, iubește-ți genunchiul!

OK, OK, DAR EU CUM MĂ MOTIVEZ?!

Dacă gândești asta când deja ești afară și alergi, este bine. Dacă te gândești la treaba asta din pat, de pe canapea sau de la PlayStation, nu pot să îți spun decât atât: ridică-te de acolo și „Just Do It” pentru că „Impossible is nothing”.

Dacă deja te gândești să mergi să alergi, asta e suficient ca să îți alimenteze următorul pas – ieșitul propriu-zis la alergare. Ajungând acolo, încearcă să-ți controlezi corpul în permanență, urmând sfaturile de aici, și vei vedea că timpul și kilometrii trec mai ușor așa. Dacă te plictisește treaba asta, folosește o muzică ce te face să te simți bine și, orice ai face, NU te gândi cât mai ai de alergat, ci bucură-te că ai alergat X kilometri și că mai ai doar Y.

Credit foto: Shutterstock

Descoperă și: Urban Running: Run your city

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

seventeen + fourteen =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.