alergatul pe plajă

Nu-ți garantăm că vei arăta ca actorii sau actrițele din Baywatch dacă începi să alergi mai mult pe nisip, dar alergatul pe plajă îți poate mări performanțele ca atlet. 

Este destul de greu să găsești trasee de alergare pe nisip altundeva decât la mare, când ești în concediu (dacă nu ai cumva norocul să ai casa direct pe plajă) așa că profită cât poți de mult de vacanță pentru o tură pe nisip.

Și dacă nu ești foarte convins să faci asta în vacanță, iată 5 lucruri care sperăm noi să te convingă să alergi mai mult pe plajă.

alergatul pe plajă

Alergatul pe nisip îți îmbunătățește balansul și coordonarea

Nisipul se mișcă atunci când calci pe el, motiv pentru care îți testează balansul și coordonarea. Corpul tău trebuie să facă multe ajustări pentru a te ține pe picioare, ca să poți alerga mai departe eficient.

Cum alergatul nu este altceva decât să stai pe picioare la viteză, cu cât ești mai bun la a te balansa, cu atât vei alerga mai bine și mai ușor. Antrenarea mușchilor stabilizatori din jurul gleznei te vor ajuta să poți alerga fără să te accidentezi.

Îți testează propriocepția

Alergatul pe o suprafață care se schimbă mereu îți testează mereu simțul de conștientizare al corpului în spațiu, fiind nevoit mereu să calculezi unde îți vei pune piciorul după fiecare pas.

La început asta ar putea să sune greu, dar cu timpul vei vedea că ai posibilitatea să citești suprafața mai eficient și să te adaptezi pentru a ateriza cu bine după fiecare pas. Asta te va ajuta să eviți căzăturile și entorsele pe viitor.

Nisipul îți pune la încercare corpul în noi moduri

Nisipul absoarbe energia pe care o transmiți spre pământ, așa că va trebui să depui mai mult efort când alergi. Pe o suprafață grea, mai multe structuri din piciorul tău se comportă ca niște benzi elastice, absorbând energia la aterizare, după care împingându-te în față.

Pe nisip, acel împins în față se pierde pe drum datorită nisipului care se mișcă sub picioarele tale. Mușchii tăi trebuie să lucreze mai tare pentru a menține același ritm, făcând din nisip o suprafață ideală pentru a-ți testa și pune la încercare corpul.

E benefic pentru picioarele tale

Nisipul e moale sub tălpi, astfel că forțele de impact scăzut pe care le simți pe picioare vor fi mai tari când vei ateriza pe pământ. În loc să îți împingă toată greutatea pe picioare, nisipul va disipa acea energie. Astfel, oasele și tendoanele tale nu vor fi la fel de solicitate.

Îți activează creierul

Având de făcut atât de multe lucruri într-o sesiune, creierul tău va sta alert mereu când vei fugi pe nisip. Corpul tău e pus la încercare și va învăța să devină mai puternic și mai adaptabil. Alergatul pe suprafețe diferite, inclusiv pe nisip, te va face un alergător mai puternic și mai rezistent.

Foto: Red Bull Content Pool

Citește și: Cum te pregătești pentru o cursă de 10 km (I)

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × 5 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.