5 greșeli pe care nu trebuie să le faci când ești alergător începător

Indiferent de cât de motivat ești atunci când te pregătești să te apuci de alergat, trebuie să ții minte aceste erori pe care, fără să vrei, poți să le faci dacă ești alergător începător.

Ai decis să ieși la alergare? Să schimbi ceva în stilul tău de viață? Perfect. Ține cont însă de câteva lucruri pentru a nu renunța la un lucru care cu siguranță îți va schimba viața.

Nu sări peste zilele de odihnă

Să sari peste zilele de odihnă este una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face. E grozav să vrei să faci mișcare zilnic, dar dacă nu faci și pauze, riscul de a te accidenta crește simțitor.

Nu te axa doar pe fugă, ci și pe odihnă, pentru că cele două sunt la fel de importante. Pregătirea ta nu va da roade fără o odihnă adecvată în care corpul să se poată reface. Verifică dacă ai nevoie de o zi de pauză prin măsurarea pulsului. Dacă inima îți bate prea tare dimineața, e cazul să te odihnești în acea zi.

Ai cumpărat pantofii de alergare greșiți

Sunt ușori, comfortabili și au costat foarte puțin. Din păcate însă, nu te ajută deloc la alergat. Trebuie să alegi încălțămintea de alergare ideală, pentru că vei ajunge să alergi pe distanțe lungi și atunci o pereche de pantofi de alergare care nu ți se potrivesc te va încurca.

Ca să te asiguri că îți cumperi perechea ideală, mergi la un magazin specializat de articole de alergare, acolo unde un expert te va îndruma spre alegerea ideală pentru tine. Odată ce faci asta, ieși în natură și testează-i.

Alergi prea tare

Găsirea ritmului de alergare perfect este o artă. Pentru început nu este recomandat să alergi cât poți tu de tare. Un prim kilometru foarte rapid te poate lăsa fără suflu și poate să ducă la accidentări. În plus, sunt șanse mări să te simți inconfortabil după aceea și să nu mai vrei să repeți experiența. 

Când începi să alergi, tentația este să alergi repede, însă asta nu te va duce prea departe. Dacă ești la început, ia totul pas cu pas. Adaptează totul la cum se simte organismul tău și nu-ți fă probleme dacă mai combini porțiunile de alergare cu cele de mers. Este chiar indicat să faci asta.

Te dai bătut prea repede

Da, alergatul poate părea greu, dar dacă nu treci de momentele inconfortabile de la început, nu o să poți face asta niciodată în mod constant. Multă lumea se oprește prea repede, pentru că are impresia că nu poate mai mult.

Însă și maratoniștii care fug de ani buni se simt groaznic câteodată în primele 30 de minute de alergare. Nu renunța, indiferent cât de greu pare la început, pentru că foarte repede vei descoperi și plăcearea de a face asta. 

Intri într-o rutină 

Nu poți să alergi doar într-o linie dreaptă sau pe stadion sau în același parc. Dacă vei merge mereu în același loc, mai ales la început, sunt șanse mari să te plictisești și să te lași repede.

Este important să combini ieșirile la alergare. Să faci atât alergare normală, cât și sprinturi, alergare pe intervale, alergare la deal sau la vale și așa mai departe. Astfel îți vei stimula toți mușchii și vei avea un randament superior. Iar o locație nouă te va inspira întotdeauna. 

Îți recomandă să ieși la alergare cu diferitele grupuri din orașul tău. Astfel te vei întâlni cu oameni care au aceeași pasiune și poți schimba impresii despre asta.

Spor la alergat!

Citește și: Pregătirea pentru curse montane cu Andrei Gligor

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

eleven − 1 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.