Tom Evans

Fenomenul ultra alergării, Tom Evans, știe foarte bine că un corp antrenat reprezintă doar 50% din reușita unei curse.

Iată câteva sfaturi de la el ca să-ți antreneazi mintea pentru a avea parte cu adevărat de succes.

Tom Evans este steaua în ascensiune a ultraalergării din Marea Britanie. Ofițer în armata Britanică, Tom era complet necunoscut în lumea sportului în 2017 când s-a înscris la Marathon des Sables, celebra cursă de 250 km din Sahara Marocană și a trecut linia de sosire al treilea. A uimit din nou lumea alergării de anduranță anul următor când a câștigat cursa CCC (101 km) din cadrul Ultra Trail du Mont Blanc.

Potrivit atletului de 27 de ani din Lewes, East Sussex, succesul lui neașteptat se datorează unei combinații de muncă multă și antrenament mental.

În continuare Tom Evans ne dă 10 sfaturi despre cum ne putem îmbunătăți alergarea și a deveni mai rapizi.

Antrenează-ți corpul

Tom Evans - Antrenează-ți corpul

Crește distanța treptat

Întotdeauna cresc distanța alergată cu maximum 10% pe săptămână și în același timp adaug în program sesiuni de cross-training.

Cross- training

De obicei oamenii spun că nu prea au timp să facă cross-training, dar va trebui să fi pregătit pentru asta și să îți faci loc în programul săptămânal. Eu întotdeauna îmi fac timp pentru o sesiune de pedalat sau înot între alergări. Nu te limita la un singur sport.

Antrenează-te în sală

Mulți alergători evită sala de forță, deoarece cred că vor câștiga prea multă masă musculară. Însă zona mediană a corpului este extrem de importantă în alergare. Când suntem obosiți în timpul unei curse tindem să încetinim și exact atunci este momentul când ne pierdem postura corectă și intervin accidentările . De aceea un abdomen puternic și o zonă lombară lucrată ne vor ajuta în a ne menține forma corectă pe tot parcursul alergării.

Nu întinde pasul prea mult

Oamenii cred că sunt mai rapizi dacă distanța dinte pași este mai mare. Însă acest lucru adaugă presiune pe articulații, iar aterizarea se face pe călcâi. Aleargă cu pași mărunți încercând să aterizezi pe pingea.

Simulează condițiile din cursă

Cu două săptămâni înainte de cursă, încearcă să simulezi cât mai mult în antrenamente, ceea ce vei întâlni la concurs. Uită-te la profilul cursei: dacă este denivelată, poți simula alergarea în rampă pe o bandă de alergare. Dacă ai de alergat 4 km la 10% înclinație, vezi cum te simți făcând asta în antrenament.

Antrenează-ți mintea

Tom Evans - Antrenează-ți mintea

Proiectează-te în viitor

Sunt momente, mai ales în diminețile reci, când nu aș vrea să ies la antrenament. Dar mă motivez gândindu-mă la ce voi obține din acea alergare: cum antrenamentul acela îmi va aduce cea mai bună performanță a mea la următoarea cursă.

Gândește-te la trecut

Când sunt în concurs mă gândesc la toată munca grea depusă, care m-a făcut să ajung până acolo. Și nu numai ceea ce am făcut eu, dar și prietenii și familia. Asta mă face să privesc disconfortul cursei dintr-o altă perspectivă și mă motivează să merg mai departe.

Vizualizarea

Vizualizarea este un exercițiu care te ajută dacă este făcut corect. Obișnuiam să vizualizez o cursă perfectă, însă asta n-a mers. În schimb acum încerc să vizualizez toate obstacolele pe care le-aș putea întâlni în timpul cursei, pregătindu-mă astfel mental pentru orice aș putea întâlni.

Ai o frază care să te inspire / motiveze?

E bine să ai în minte o frază pentru momentele dificile dintr-o cursă, când toate nu merg asa cum ți-ai fi dorit. A mea este: “Cât de mult îți dorești asta?” Mă ajută să mă concentrez pe scopul meu, atât pe termen scurt cât și pe termen lung

Felicită-te pentru munca grea depusă

Conștientizând cât de mult ai muncit nu e neapărat un lucru rău. Dacă știu că mi-am făcut antrenamentele cât de dificile am putut, cursa mi se va pârea atunci mult mai ușoara și chiar distractivă.

Foto: Red Bull Content Pool

Citește și: Îngerașul Victoria’s Secret, Izabel Goulart se menține în formă prin alergare

Urmărește RunningMag.ro pe FacebookYouTubeTwitterInstagramGoogle + și Mixcloud

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

13 + fourteen =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.